هر روز با یک شهید؛

آرامش دل‌ها در کنار شهدا

شهید حسین آراسته فرد در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: مادر جان امیدوارم به‌هیچ‌عنوان ناراحتی به خود راه ندهید و الگویی باشید برای مادران شهدا و هر وقت نبودن من شما را ناراحت ساخت به گلزار شهدا رفته و مقداری با شهدا باشید؛ چون با شهدا بودن دل‌آرام می­گیرد، امیدوارم خداوند به شما صبر و اجر عنایت فرماید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»شهید حسین آراسته فرد فرزند علی، متولد سوم شهریور ۱۳۴۸ در شهر مقدس قم به دنیا آمد. پدر او کشاورز بود و مادرش معصومه نام داشت. تا دوم راهنمایی درس خواند و به‌عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. بیست و نهم فروردین ۱۳۶۷، با سمت دیده‌بان در فاو عراق بر اثر مصدومیت شیمیایی و اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر وی در گلزار شهدای علی ابن جعفر زادگاهش به خاک سپرده شد در ادامه بخشی از وصیت‌نامه شهید حسین آراسته فرد را می‌خوانید.

 بسم‌الله الرحمن الرحیم

 ما مثل حسین «علیه‌السلام» وارد جنگ شده‌ایم و مثل حسین (ع) باید به شهادت برسیم.

 «یَا أَییّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلَیٰ رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِییّةً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی»

 با عرض درود و سلام خدمت محترم تمامی خانواده‌های شهدا، اسرا، مفقودین و جانبازان جنگ تحمیلی اسلام، خدمت محترم پدر و مادرم، امیدوارم که در مسائل زندگی خداوند استواری زیاد به شما عطا فرماید.

 آری بالاخره بعد از آن همه انتظاری چیزی که می‌خواستم و در طلبش بودم به دست آوردم؛ امیدوارم که با نثار جان خود توانسته باشم برای اسلام نیرویی مفید و خدا را هم ازخودراضی کرده باشم. بله همه شما خوب می‌دانید که من این راه را به آگاهی انتخاب کرده و خوب یافتم که چه باید کرد؛ راه چیست؟ چاه کجاست؟ و آن قدر ادامه دادم تا به مقصود رسیدم و خیلی هم راضی هستم. امیدوارم در اوّل خداوند و بعد شما همگی از دست من راضی باشید و حلال و عفو نمایید. ان‌شاءالله

 مادر جان امیدوارم به‌هیچ‌عنوان ناراحتی به خود راه ندهید و الگویی باشید برای مادران شهدا و هر وقت نبودن من شما را ناراحت ساخت به گلزار شهدا رفته و مقداری با شهدا باشید؛ چون با شهدا بودن دل‌آرام می­گیرد، امیدوارم خداوند به شما صبر و اجر عنایت فرماید. خداحافظ

 پدر جان می­دانم در زندگی خیلی نادان بودم و نیز از رنج و مشقّت برای شما چیزی به یادگار نگذاشته‌ام؛ امّا باز هم از شما تقاضا می­کنم من را بخشیده و عفو نمایید. ان‌شاءالله خداوند همیشه یار شما باشد. خداحافظ

 خواهرانم امیدوارم که شما هم تابه‌حال موقعیّت اسلام را درک کرده باشید. هر کاری که رضای خدا در آن است انجام دهید که اگر هر کاری غیر از خاطر خدا باشد پوچ و بی‌حاصل است.

 به امید روزی که در همه کارهایتان برای‌خدا مطرح باشد و از برادرم می­خواهم که راه من را ادامه دهد و تا من از دست او راضی باشم.

 من از این مال دنیا یک موتور و یک دستگاه ضبط‌صوت که این را هم به پدرم می‌بخشم و چیزهایم را به مستحقان بدهند.

 امیدوارم که این را از من قبول فرمایید هم خدا هم بندگان خدا.

 حسین آراسته فرد



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48632
اخبار مرتبط

نظرات شما