پنجشنبه‌شب در حرم حضرت معصومه (س)؛

مردم قم با ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع کردند

آیین وداع با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس پنجشنبه‌شب با حضور زائران، مجاوران و ارادتمندان اهل‌بیت در شبستان امام حرم حضرت معصومه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   بقایای این شهیدان پس از انتقال به حرم کریمه اهل‌بیت و طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی آن حضرت مورد تکریم زائران قرار گرفت.

 در این آیین معنوی که با قرائت دعای پرفیض کمیل و ذکر مصیبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق همراه بود، یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار کرد: در سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع همه وظیفه داریم با برپایی دسته‌های عزاداری، این امام همام را گرامی بداریم.

 حجت‌الاسلام عبدالحسین بندانی نیشابوری در ادامه سخنان خود هر چه باشکوه‌تر برگزارکردن مجالس عزاداری صادق آل محمد را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد: هیئات مذهبی در شهرهای مختلف کشور همچنین در عتبات‌عالیات، از نقطه‌ای به نقطه دیگر حرکت کنند، این تبلیغ خاص و مؤثری برای شیعه است.

 استاد حوزه علمیه قم راه‌اندازی دسته‌های عزاداری را موجب زنده نگه‌داشتن شعائر دینی دانست.

پیکر این دو شهید والامقام که سال ۱۳۶۴ در عملیات عاشورای ۲ در چنگوله و سال ۱۳۶۵ در کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه از ابتدای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده خواهد شد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/48645
اخبار مرتبط

نظرات شما