مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هم اینک ساخت واحدهای مسکونی یک‌طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی‌اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: صنعت مبلمان این استان نیاز به برندسازی و معرفی هرچه بیشتر دارد که در این راستا آمادگی داریم تا با همکاری واحدهای تولیدی به ارتقا جایگاه این صنعت کمک کنیم.
طبق آمارهای منتشر شده، سال گذشته صنعت کفش و صندل قم جز سومین کالای صادراتی استان قرار داشته که باید در این زمینه نگاه‌ ویژه‌ای به این صنعت در جهت برطرف‌کردن مشکلات و چالش‌ها انجام شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: توسعه نمایشگاه محصولات تولیدی کارخانه‌های قم در شهرک صنعتی شکوهیه استان با همکاری اتاق بازرگانی به‌منظور فرهنگ‌سازی الگوی مصرف کالای ایرانی، در دستور کار قرار گرفته است.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: ۹۸ درصد صنایع این استان کوچک و متوسط هستند و نیاز است تا هرگونه برنامه‌ریزی در حوزه فعالیت‌های صنعتی در قم با درنظرگرفتن این مسئله باشد.
مراحل پایانی ساخت ۱۰۰ واحد طرح نهضت ملی شهرستان کهک استان قم این روزها در حال اجرا است.
مسئول روابط‌عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم با ارائه یارانه کود و سبد کودی کامل، نقش مهمی در حمایت از کشاورزان استان و تولید پایدار گندم ایفا می‌کند.
مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: سال گذشته ۱۷۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در این استان اجرا شد که با افزوده‌شدن این مقدار، طول خطوط لوله گاز استان به چهارهزار و ۵۸۰ کیلومتر رسید.
مدیرکل گمرکات قم گفت: بر اساس آمار، در فروردین‌ماه سال جاری، کفش و صندل در جایگاه نخست لیست کالاهای صادراتی استان قم قرار گرفت.
رئیس انجمن کفش ماشینی قم گفت: سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به قم نویدبخش تحولات روشنی در مسیر صنعت استان و خصوصاً صنعت کفش بود و ما شاهد نگاه ویژه دولت سیزدهم به رفع چالش‌های حوزه تولید به‌ویژه در صنعت کفش هستیم.
رئیس انجمن داروسازان قم گفت: داروخانه‌های این استان ۴۰۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر طلب دارند که ۶۰ درصد این مطالبات مربوط به بیمه تأمین اجتماعی است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد پرونده‌های تعزیراتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۱ درصد رشد دارد، گفت: تعداد پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز نیز با ۱۸ درصد رشد از ۳۱۳ پرونده به ۳۷۰ مورد رسیده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: یک واحد صنفی عرضه‌کننده لاستیک خودرو در قم به اتهام گران‌فروشی ۶ میلیارد و ۸۷۷ میلیون ریال جریمه شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: در راستای حفظ محیط‌زیست برای نخستین‌بار در سطح شرک‌های صنعتی کشور، شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم موفق به اخذ مجوز احداث تصفیه‌خانه نوین به ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز از وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قم از نصب ۲ هزار و ۳۷۸ علمک طی سال ۱۴۰۲ در استان قم خبر داد.
کارشناس مسئول قرنطینه و امنیت زیستی دام اداره کل دامپزشکی استان قم از صادرات بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن محصولات دامی از ابتدای امسال خبر داد.
رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود به قم خبر از فعال‌شدن کارگاه تکمیل و اتمام پروژه مونوریل داد تا مردم برای شنیدن صدای سوت مونوریل بعد از گذشته یک دهه باشند.
مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: سال گذشته ۸۱ میلیارد تومان در قالب تعهدهای کوتاه‌مدت به بیمه‌شدگان استان پرداخت شد که شامل غرامت دستمزد ایام بیماری، ایام بارداری، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه مراسم ترحیم و سایر موارد دیگر است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: امسال استفاده از پهپاد برای سم‌پاشی و مبارزه با آفات در زمین‌های کشاورزی استان نسبت به سال گذشته با رشد ۱۰۰ درصدی همراه خواهد بود و ما بیش از ۶ هزار هکتار از مزارع این استان را با این روش سم‌پاشی می‌کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به آخرین وضعیت پروژه نهضت ملی مسکن در کهک، گفت: سایت مسکن شهر کهک هم اینک از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی برخوردار است.