رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شورا اتاق جنگ نیست، گفت: لازم است شوراها تنها به سمت عمران و آبادانی شهر حرکت کنند و از دعواهای سیاسی پرهیز کنند.
حضرت آیت‌الله سبحانی درباره مسئله تعطیلی شنبه‌ها بیانیه‌ای صادر کردند.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، برائت از دشمنان اسلام به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی را مهم‌ترین رسالت حجاج بیت‌الله الحرام در مناسک حج ابراهیمی امسال دانست.
خطیب جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و کارگزاران حج گفت: رهبر معظم انقلاب در مهم‌ترین فراز خود فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: کارگزاران نظام به‌ویژه شورای شهر و شهرداری‌ها باید آنچه در کلام، زبان، بیانیه، بخشنامه، اساسنامه و آیین‌نامه‌ها به مردم ابلاغ می‌کنند، در عمل هم همان‌گونه عمل کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دیدگاه حوزه علمیه باید فرامرزی باشد ضمن اینکه رسالت آن رسالت انبیا و اوصیا الهی است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حوزویان باید به سؤالات نوپدید جامعه اسلامی پاسخ دهند، گفت: پژوهش‌های طلاب و دانشگاهیان مسئله‌محور در سطح کلان و با رعایت اولویت باشد.
استاندار قم امیدوار کردن جامعه به آینده کشور و نظام اسلامی را ضروری دانست و گفت: روابط‌عمومی‌ها به‌عنوان افسران عرصه جهاد تبیین، در این زمینه مسئولیت مهم و حساسی را بر عهده دارند.
استاندار قم گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعال‌تر عمل کنند، سرمایه‌گذاری در این بخش نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
 استاندار قم گفت: مشوق برای اشتغال افراد رها شده از اعتیاد یک ضرورت است و در این زمینه باید برنامه‌های ویژه‌تری داشته باشیم.
امید است نمایندگان بصیر و انقلابی این مجلس با درک حساسیت موضوع و ضرورت جهاد کبیر در مقابل نرمالیزاسیون تحمیلی دشمن، از هرگونه اقدامی که به ترویج سنت‌های غلط و وارداتی صهیونیسم می‌انجامد، پرهیز کنند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به اهداف تشکیل تیپ ۸۳ امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این است که طلبه‌ها هم صف تشکیل دهند و در میدان عمل دفاع از نظام و انقلاب حضور فعال داشته باشند.
مرجع تقلید شیعیان با بیان این که نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است گفت: ما در مقطع تاریخی هستیم که باید از همه نظر ممتاز باشیم و این امانت الهی را درست رعایت کنیم تا آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان این که نظام جمهوری اسلامی امانت الهی است گفت: ما در مقطع تاریخی هستیم که باید از همه نظر ممتاز باشیم و این امانت الهی را درست رعایت کنیم تا آن را به دست صاحب اصلی‌اش برسانیم.
فرمانده سپاه علی ابن ابی‌طالب (ع) با اشاره به اینکه دنیای آینده دنیای فناوری اطلاعات است، گفت: باید نسبت به رشته‌های آی‌تی اهتمام ویژه‌ای شود.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که حذف معاونت فرهنگی در وزارت ورزش بسیار غلط است، گفت: اگر معاونت فرهنگی را حذف کنند این ورزشکاران در میدان ورزش آزاد و رها هستند و اگر به گناهی مرتکب شدند این مسئولان هستند که باید جوابگو باشند.
کینه‌توزی بی‌پایان رسانه‌های معلوم‌الحال علیه دولت مردمی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به قم بار دیگر نمایان شد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگر در دنیا اقتدار علمی نداشته باشیم، کارمان پیش نمی‌رود؛ اقتدار علمی پایه اصلی هر پیشرفتی در عرصه بین‌الملل است.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز رادیو دارو غرب آسیا در ایران خبر داد.
مراجع عظام تقلید در دیدارهایی که با رئیس‌جمهور داشتند بر حل مشکل گرانی تأکید کردند.