معاون فرهنگی دادگستری کل استان قم خبر داد:

برگزاری دوره‌های آموزشی جایگزین مجازات مجرمان در قم

معاون فرهنگی دادگستری کل استان قم گفت: دادگستری استان قم برای اولین بار به عنوان مجازات های جایگزین توانسته دوره های آموزشی برگزار کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه که  ظهر امروز در سالن جلسات دادگستری کل برگزار شد با اشاره به اینکه شهید بهشتی شخصی پرکار و کم بهره بردار از بیت المال بود اظهار داشت: شهید بهشتی نه تنها الگوی کارمندان و قضات قوه قضائیه است بلکه الگویی برای همه انسان‌ها است دستگاه قضایی باید خدمتگزار مردم باشد شهید بهشتی فرمودند مردم خدمت بی منت می خواهند حرف شهید بهشتی امروز هم مصداق دارد و مردم ما امروز هم خدمت بی منت می خواهند.

وی گفت: از سال 93 معاونت فرهنگی قوه قضائیه شروع به کارکرده است و 31 معاونت فرهنگی مشغول به کار شدند مأموریت اصلی نهادینه سازی است و6 هدف اصلی در این معاونت پیگیری می‌شود.

یزدی تصریح کرد:  ارتقای سلامت و بهداشت کارکنان و خانواده ها، ارتقای فرهنگ اخلاق حرفه ای، افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و ارتقای فرهنگ حقوقی جامعه از جمله وظایف و اهداف  معاونت فرهنگی دادگستری استان قم است.

وی خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور، مراسم یادواره شهدا، شناسایی آسیب های فضای مجازی و  برگزاری نمایشگاه دائمی در دادگستری قم از جمله برنامه های این معاونت بوده است، همچنین  معاونت فرهنگی و پیشگیری  به مناسبت هفته قوه قضائیه یک نمایشگاه را برپا کرده است و دادگستری قم توانسته دوره های آموزشی برای اساتید، معلمان و دانش آموزان، دانشجویان ، والدین برگزار کرده است برای مجرمین دوره های آموزشی به عنوان مجازات جایگزین قرار داده است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان قم خاطرنشان کرد: دفتری در قم تاسیس شده که این دفتر توانسته  ارتباط بین مراجع و علما با دستگاه قضا را برقرار کند تا پیشنهاد‌ها مراجع و علما را از ایشان گرفته و به دستگاه های قضایی انتقال دهد.

وی گفت: با دانشگاهیان، ارتباط با حوزه های علمیه، تعامل با آموزش و پرورش،برگزاری دوره هایی در حرم کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران و کارکنان صدا و سیما از جمله فعالیت های معاونت فرهنگی  دادگستری استان قم است.




انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/10020
اخبار مرتبط

نظرات شما