سقوط آرمان گرایی ترامپ!

نوع واکنش آمریکا به انهدام این پهپاد هم در نوع خود جالب است در حالی که در ماه های اخیر هرگونه اقدام علیه نیروها و منافع خود در منطقه را عامل شروع جنگ اعلام می کرد اما در برابر انهدام این پهپاد نه تنها واکنشی نتوانست نشان دهد بلکه ترامپ از جمهوری اسلامی ایران تشکر نیز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ماه‌های اخیر جو رسانه‌ای شدید استکبار جهانی با میدان‌داری ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌گونه‌ای بود که می‌خواست دوقطبی جنگ یا مذاکره را در کشور به راه بیندازند هرچند که برخی از نفوذی‌های داخلی این اقدام را به‌خوبی انجام دادند و خواستار مذاکره با کشوری بودند که به هیچ پیمان و قرارداد بین‌المللی پایبند نیست.

اما آنچه مهم بود عدم توانایی آمریکا برای ورود به یک جنگ دیگر در خاورمیانه آن‌هم با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بود، موضوعی که رهبر انقلاب بارها در ماه‌های اخیر بر روی آن تأکید کردند.

در این میان بامداد پنج‌شنبه 30 خردادماه انهدام پهپاد 200 میلیون دلاری آمریکا در فراز آب‌های جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس نه‌تنها ترامپ و برخی از خواص داخلی را به فکر فروبرد، بلکه پیام‌های زیادی به کشورهای منطقه به‌خصوص عربستان و امارات داشت.

پهپاد RQ-4 که رادار گریزی بودن آن‌یکی از ویژگی‌های مهم آن است بعد از چندین اخطار درنهایت منهدم شد، اتفاقی که نشان داد توانمندی‌های نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر توانسته به استاندارهای لازم جهانی برسد و خود عامل اصلی قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران است.

البته نوع واکنش آمریکا به انهدام این پهپاد هم در نوع خود جالب است درحالی‌که در ماه‌های اخیر هرگونه اقدام علیه نیروها و منافع خود در منطقه را عامل شروع جنگ اعلام می‌کرد اما در برابر انهدام این پهپاد نه‌تنها واکنشی نتوانست نشان دهد بلکه ترامپ از جمهوری اسلامی ایران تشکر نیز کرد.

وی که از رصد کامل نیروهای خود در منطقه از سوی نیروی‌های نظامی کشورمان اطلاع دارد از این‌که پدافند موشکی کشورمان هواپیمای سرنشین دار این کشور را که در نزدیکی این پهپاد در حال پرواز بود را هدف قرار نداد، تشکر کرد.

این واکنش ترامپ نشان داد که این کشور قدرت و توان وارد شدن به جنگی که در طرف مقابلش نه‌فقط جمهوری اسلامی ایران بلکه جبهه مقاومت را در روبروی خود می‌بیند، ندارد.

تیم «بی» معروف هم این روزها بیش‌ازپیش آشفته است، نتانیاهو، بن سلمان، بولتون و بن زاید که در ماه‌های اخیر سناریوهای مختلفی از حمله به کشورمان در افکار خودشان متصور بودند با اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در از بین بردن پهپاد چند صد میلیون دلاری و البته واکنش عملی ترامپ که با رجزخوانی‌هایش در توییتر کاملاً متفاوت بود، بیش‌ازپیش به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند و به این مهم واقف شدند که آمریکا توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/10024
اخبار مرتبط

نظرات شما