عوارض بالای ۱۰ هزار تومان برای آزادراه تهران- شمال قابل پذیرش نیست

سخنگوی کمیسیون عمران با اشاره به تعیین عوارض 30 تا 50 هزار تومانی تردد از آزادراه تهران - شمال گفت: دولت و پیمانکار باید در هزینه‌های ساخت بازنگری کرده و با ارائه مشوق‌هایی نظیر املاک و تجاری سازی جبران لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از اعلام عوارض ۳۰ تا ۵۰ هزار تومانی برای عبور از بزرگراه تهران - شمال گفت: هزینه تمام شده بزرگراه تهران - شمال براساس جغرافیایی و توپوگرافی بالاست که کسی در این باره شکی ندارد، اما برنامه‌ریزی‌های نامنظمی که در طول بیش از بیست سال گذشته در احداث بزرگراه تهران - شمال وجود داشته منجر به طولانی شدن عملیات عمرانی این بزرگراه شده است. 

وی افزود: پیمانکاران چینی روزگاری در کارگاه عملیاتی بزرگراه تهران - شمال فعال بودند، و بعد از آن عملیات احداث این بزرگراه به بنیاد مستضعفان که آن هم به صورت مشارکتی ۵۰-۵۰ بوده است داده شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در استفاده از کاربری‌های املاک اطراف آزادراه تهران - شمال تجدیدنظر کرد، ضمن اینکه می‌توان با بررسی‌های مجدد کارشناسی و اقتصادی در مورد املاک اطراف این بزرگراه و بهره‌مندی از کاربری‌های انتفاعی و تجاری، بخشی از این هزینه‌ها را جبران کرد تا عوارض دریافتی از مردمی که از این بزرگراه عبور می‌کنند کمتر شود. 

بدری خاطرنشان کرد: باید با طراحی و مهندسی ارزش استفاده از کاربری‌های آزادراه تهران - شمال از سوی بنیاد مستضعفان محقق شود تا منجر به کاهش عوارض دریافتی از سوی مردم شود. 

وی تأکید کرد: مردم توان پرداخت عوارض بالای ۱۰ هزار تومان را ندارند و باید با بازنگری‌های اساسی در نرخ عوارض این بزرگراه شرایط را برای مردم تسهیل کرد. 

بدری گفت: دولت می‌تواند با اعطای برخی امتیازات به بنیاد مستضعفان در املاک از بابت جبران هزینه و درآمدهای احتمالی در این باره، قیمت عوارض بزرگراهی این مسیر را کاهش دهد. 



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11287
کلیدواژه: عوارض تهران شمال
اخبار مرتبط

نظرات شما