معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه:

طرح «پیوند آسمانی و ترویج ازدواج» در 3 هزار و 300 مسجد اجرایی می‌شود

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به‌ضرورت ترویج ازدواج در کشور، گفت: طرح «پیوند آسمانی و ترویج ازدواج» در 3 هزار و 300 مسجد اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس آیت‌الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: شنبه 12 مردادماه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است که در حقیقت یک فرصتی است که به ازدواج پرداخته شود.

وی بابیان این‌که ازدواج از نیازهای ضروری بشر است، ادامه داد: اگر شاهد کاهش ازدواج در جامعه باشیم و ازدواجی صورت نگیرد منجر به بروز بحران‌هایی می‌شود که عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

برخی افراد به دنبال لجام‌گسیختگی درزمینهٔ ازدواج هستند


نبوی افزود: برخی از افراد به دنبال لجام‌گسیختگی درزمینهٔ ازدواج هستند و درواقع منافع خود را در این کار می‌بینند.

وی به تعریف غرب از ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: تمدن غرب برهنگی و آزادی جنسی را در کشورهای غربی نهادینه کرده است که نه‌تنها کانون خانواده را متزلزل کرده است بلکه مفهوم ازدواج را نیز از بین برده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان داشت: درزمینهٔ ازدواج اسلام نه افراط در این موضوع را می‌پذیرد و نه تفریط را بلکه راه‌حل برآورده شدن غرایز جنسی را در ازدواج می‌داند.

وی به توطئه‌های کشورهای غربی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این کشورها مشابه کاری که در اندلس انجام دادند می‌خواهند در کشورمان انجام دهند و آزادی و برهنگی جنسی را در کشور به راه بیندازند.

باید زمینه برای ازدواج آسان فراهم شود

نبوی تصریح کرد: در برابر این توطئه‌ها باید زمینه برای ازدواج آسان فراهم شود و علاوه بر این سیره وزندگی ائمه در جامعه الگو شود.

وی با انتقاد از مهریه‌های سنگین زوج‌های جوان، ابراز داشت: مهریه حضرت زهرا (س) به‌قدری کم بود که حتی عده‌ای خدمت حضرت محمد (ص) رسیدند و به کم بودن مهریه ایشان اعتراض کردند.

نبوی ادامه داد: در برابر این سیره‌ای ائمه شاهد هستیم که در ازدواج‌ها وسایلی را خریداری می‌کنند که تا ده سال بعد به درد عروس و داماد نمی‌خورد.

طرح «پیوند آسمانی و ترویج ازدواج» در 3 هزار 300 مسجد اجرایی می‌شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح سرا سری «پیوند آسمانی و ترویج ازدواج» اشاره کرد و بیان داشت: هم‌اکنون مبلغان مرکز در 3 هزار 300 مسجد حضور ثابت دارند که در هزار و 50 مرکز این طرح اجراشده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: در طرح پیوند آسمانی یک شورایی در هر مسجد با حضور امام جماعت، نماینده هیئت‌امنا، نماینده بسیج، نماینده شورای روستا و دو نفر از معتمدین محله تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: کاری که این شورا انجام می‌دهد این است که دخترها و پسرهایی که بدون همسر هستند را در یک لیست می‌نویسند و با این افراد رایزنی کرده و معرفی بین افراد صورت می‌گیرد.

نبوی بابیان این‌که همه این کارها از ابتدا با آگاهی خانواده‌ها می‌باشد، افزود: درنهایت شورا با خانواده‌های زوجین وارد مذاکره می‌شود و در این میان هیچ کمک مالی از طرف شورا نمی‌شود تنها زمینه‌سازی برای ازدواج صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: مساجد در این زمینه نقش محوری خواهند داشت و انشالله کار گسترده‌ای درزمینهٔ ازدواج انجام خواهد شد.

نبوی بابیان این‌که 19 هزار ازدواج موفق در این زمینه تاکنون ثبت‌شده است، گفت: علاوه بر این درزمینهٔ طلاق نیز بالای ۱۰ هزار مورد جلوگیری از طلاق صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم تا همه مساجد شهرها این طرح را اجرایی کنند.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11601
اخبار مرتبط

نظرات شما