گرانترین مدافعان تاریخ فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نظر می رسد کار انتقال هری مگوآیر به منچستر یونایتد تمام شده و با توافق طرفین، این انتقال ظرف چند روز آینده و با مبلغ ۸۵ میلیون یورو صورت خواهد گرفت تا این بازیکن تبدیل به گرانترین مدافع تاریخ شود.

شیاطین سرخ در حالی حاضر شده اند بابت جذب مگوآیر مبلغ ۸۵ میلیون یورو پرداخت کنند که دو سال پیش لستر سیتی این بازیکن را با تنها ۱۷ میلیون از هال سیتی جذب کرد و اکنون از انتقال مدافع ۲۶ ساله خود سود هنگفتی به جیب می‌زند.

در سال های اخیر، قیمت مدافعان افزایش داشته است و  تیم های باشگاهی حاضرند مبالغ خیلی بیشتری برای جذب بازیکنان در پست دفاع بپردازند.

پیش از این ویرجیل فن دایک مدافع هلندی لیورپول که در تابستان سال ۲۰۱۸ با میبلغ ۷۵ میلیون یورو از ساوتهمپتون به این تیم پیوسته بود، به عنوان گرانترین مدافع دنیا شناخته می‌شد. فن دایک به محض پیوستن به لیورپول، انقلابی در خط دفاعی این تیم ایجاد کرد و نقش کلیدی در رسیدن این تیم به دو فینال لیگ قهرمانان اروپا در دو سال اخیر ایفا کرد.

گرانترین مدافعان تاریخ عبارت اند از:

هری مگوآیر (منچستر یونایتد) ۸۵ میلیون یورو

ویرجیل فن دایک (لیورپول) ۷۵ میلیون یورو

لوکاس هرناندز (بایرن مونیخ) ۷۰ میلیون یورو

ماتیاس دلیخت (یوونتوس) ۶۷.۵ میلیون یورو

آیمریک لاپورته (منچستر سیتی) ۵۷ میلیون یورو

بنجامین مندی (منچستر سیتی) ۵۲ میلیون یورو

کیل واکر (منچستر سیتی) ۵۰ میلیون یورو

آرون ون بیساکا (منچستریونایتد) ۵۰ میلیون یورو

داوید لوئیز (چلسی به پاری سن ژرمن) ۵۰ میلیون یورو

جان استونز (منچستر سیتی) ۴۷.۵ میلیون یورو

هرناندز و دلیخت در تابستان جاری به باشگاه‌های خود پیوسته اند و با شروع فصل جدید رقابت.‌ها به دنبال این هستند که ارزش خود را اثبات کنند و نشان بدهند که قرار گرفتنشان در جمع ارزشمند‌ترین مدافعان حال حاضر دنیا بی دلیل نبوده است.

نکته جالب توجه این لیست، حضور ۴ بازیکن از منچستر سیتی و دو بازیکن از منچستر یونایتد است. همچنین انتقال تمام ۱۰ بازیکن این لیست در ۵ سال گذشته صورت گرفته که اولین انتقال، پیوستن داوید لوئیز از چلسی به پاری سن ژرمن در سال ۲۰۱۴ است.

پپ گواردیولا در دومین سال حضور خود در منچستر سیتی، بنجامین مندی و کایل واکر را به اتحاد آورد که جذب این دو بازیکن، روی هم رفته ۱۰۲ میلیون یورو هزینه برای سیتیزن‌ها در بر داشت. در حالی که کایل واکر در دو سال گذشته نقش کلیدی در خط دفاعی تیمش داشت و موفق به فتح ۵ جام بامنچستر سیتی شد، اما وضعیت مندی در این تیم کاملا متفاوت بود و بیشتر وقت مدافع فرانسوی در اتحاد با مصدومیت گذشت.

در طرف دیگر منچستر یونایتد در این لیست هری مگوآیر و آرون ون بیساکای ۲۱ ساله را دارد که ماه گذشته از کریستال پالاس به جمع شیاطین سرخ اضافه شد.

ون بیساکا که سابقه عضویت در تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های انگلستان را هم دارد، فصل گذشته نمایش‌های خوبی در خط دفاعی کریستالاس پالاس داشت و مسلما توانایی‌های او هر مهاجمی رابه زحمت می‌اندازد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11681
اخبار مرتبط

نظرات شما