لیورپول - سیتی: یک فصل هیجان‌انگیز در راه است

منچسترسیتی با پیروزی مقابل لیورپول موفق شدغلبه اش بر یاران یورگن کلوپ در فصل گذشته لیگ برتر را دوباره تکرار کرده و نشان دهد همچنان بخت اول قهرمانی در فصل آتی لیگ برتر به حساب می آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، منچسترسیتی دیروز توانست در ضربات پنالتی لیورپول را شکست دهد. در نیمه اول سیتی و در نیمه دوم لیورپول موقعیت های بهتری برای گلزنی داشت.هر تیم در موقعیتی که باید گل می زد،کارش را خوب انجام داد و در نهایت بازی به پنالتی کشیده شد. در ادامه پنج نکته مهم این بازی را بررسی خواهیم کرد.

 

1. رودری فوق العاده است

هر زمان که گواردیولا یک تیم را اداره می کند نیاز به یک جادوگر در میانه زمین دارد که بدرخشد. در بارسا و در جمع کاتالان ها او سرجیو بوسکتس را داشت و در تیم بایرن مونیخ از ژاوی آلونسو استفاده می کرد.اما در منچستر سیتی گواردیولا چاره ای جز استفاده از فرناندینیو نداشت. فرناندینیوی برزیلی شاید یک هافبک دفاعی عالی باشد اما به پای بوسکتس و آلونسو نمی رسد. امسال تابستان سیتی رودری را به خدمت گرفت و اگر بازی لیورپول - منچستر سیتی را پیگیری کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که رودری تاثیر مثبتی روی تیم میگذارد. نه تنها پاس دادن او نسبت به فرناندینیو بهتر است بلکه به شیوه گواردیولا بازی می کند. رودری می تواند که توپ را حفظ کرده فشار را ایجاد کرده و پاس های خلاقانه ای به مناطقی با فشار کمتر ارسال کند. او در اولین بازی خود در سیتی، با لیورپول که دومین تیم برتر در لیگ جزیره است، تنها یک اشتباه داشت. حال سیتی جادوگر دارد! پس می دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد. 

 

 

2.فن دایک یک کلاس بالاتر

عملکرد لیورپول به نوعی عجیب بود و در نیمه اول این سیتی بود که بهتر بازی می کرد.اما با توجه به تدابیر آقای معمولی، آن ها در نیمه دوم بهتر بازی کردند و فشار را روی دروازه براوو افزایش دادند. در حمله نیز صلاح تنها بود و تمام کنندگی او چنگی به دل نمی زد. تنها نکته مثبت لیورپول فن دایک بود که البته او همیشه فوق العاده است. مهم نیست که اگر همه بازیکنان لیورپول دریبل بخورند زیرا فن دایک حامی تیم است و هیچ گاه اشتباه نمی کند. در نیمه اول او به تنهایی دفاع می کرد و نتوانست دروازه را برابر حمله حریف حفظ کند. پس نتیجه بازی یک بر صفر به نفع سیتی شد. در نیمه دوم فن دایک بسیار بهتر بود و توپ های حریف را می گرفت و دفع می کرد. و وقتی که زمان زدن گل بود چه کسی بهتر از او می توانست پاس گل بدهد؟ با وجود اینکه او یک مدافع است توپ را به شکل بسیار زیبایی برای ماتیپ فرستاد و در نهایت دروازه را ماتیپ باز کرد. شاید او چند دقیقه کاپیتان بود اما او کاپیتان واقعی لیورپول است و جانشین درست جرارد افسانه ای است.

 

 

3. هرچه کمتر بهتر

لیورپول در بازی های پیش فصل، 7 بازی انجام داد که تقریبا یک ماه طول کشید. برخلاف آن ها سیتی تنها 4 بازی پیش فصل انجام داد. آن ها زود تر از لیورپول بازی ها را به اتمام رساندند. یکی از نظریاتی که این روزها شنیده می‌شود این است که هر چه قدر تیمی بیشتر بازی پیش فصل داشته باشد بهتر و با آمادگی بیشتر در فصل حضور خواهد یافت. اما اگر بازی این دو تیم را دیروز دیده باشید یک سوال بزرگ مطرح می شود. که آیا این تئوری واقعا درست است؟ زیرا دیروز این تیم پپ بود که بهتر بازی کرد و در همه نظر برتر و سریعتر بود. تیم پپ آن قدر خوب بود که توانست کلوپ را تحت فشار بگذارد. نیمه دوم را لیورپول بهتر شروع کرد البته به نظر تیم مشکل فیزیکی و تاکتیکی داشت. و پپ نیز به این موضوع اشاره کرد و گفت آن ها در 15 دقیقه آخر خسته بودند. اما سیتی با وجود بازی های کمتر پر انرژی تر و بهتر بازی می کرد. حال این تئوری قدیمی که در پیش‌فصل هر چه تعداد بازی‌ها بیشتر باشد بهتر است زیر سوال می رود. واقعیت این است که بازی‌ها باید به اندازه کافی باشد. پس هرچه کمتر بهتر!

 

4.زینچنکو جواب نمی دهد

یکی از مشکلات بازیکنان سیتی دفاع چپ است. در واقع زینچنکوی اوکراینی در پست هافبک چپ بود ولی  به دلیل بحران مصدومیت فصل قبل سیتی،تغییر پست داد و اکنون در دفاع چپ مشغول به کار است. این نشانه خوبی برای منچستر سیتی نیست. زینچنکو بازیکن خوبی است و می تواند در پست دفاع چپ بازی کند اما، او برابر رقبای کوچک تر باید بازی کند نه برابر تیمی همچون لیورپول.  صلاح زینچنکو را جا می گذاشت گاهی اوتامندی توپ را از او می گرفت اما او اکثر اوقات بی دقت بود و تمام کنندگی خوبی نداشت وگرنه می توانست گل هایی به ثمر رساند. شکی نیست که سیتی به یک دفاع چپ نیاز دارد.

 

 

5. براوو،براوو!

کایل واکر در این بازی درخشان ظاهر شد. او یک نجات دروازه با ضربه برگردان داشت و طوری توپ را از دروازه بیرون کشید که باور کردنی نبود. البته این طور بازی از واکر بسیار دیده و می شود و او زیاد تغییر نکرده است. و البته واکر با نوع مو های جدیدش از دور شبیه کمپانی است. اما کسی که بازی خود را تغییر داده بود کلودیو براوو است. همه به یاد داریم که براوو در اولین فصل در سیتی چگونه بود. او یک سیو هم نداشت! و مهاجمان می دانستند که اگر موقعیت شوت دارند باید شوت بزنند زیرا احتمال گل شدن آن زیاد بود و براوو نمی توانست در مقابل شوتهای سرکش کاری از پیش ببرد.

 

این ضعف در دروازه عملکرد سیتی را نابود می کرد و هر گلی که به ثمر می رسید با اشتباه براوو نابود می شد. تا اینکه آن ها ادرسون را خریدند و همه گفتند کار براوو تمام شده است. اما نه، کار او تمام نشده است. او برگشته و عملکرد خوبی دارد. ادرسون دیروز تقریبا مانند دوران خوب خود در بارسا بود. او یک مانع بزرگ برای مهاجمان قرمز ها بود و تقریبا همه توپ ها را جمع کرد. براوو شیرجه می رفت و سیو می کرد فرقی نداشت سوپر سیو یا سیو عادی. براوو پنالتی واینالدوم را نیز گرفت و عامل برنده شدن سیتی بود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/11748
اخبار مرتبط

نظرات شما