آتش زر در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

توافق شهرداری و آستان حرم حضرت معصومه(س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر

عضو شورای اسلامی شهر قم از توافق شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) برای انتقال میدان تره‌بار از مرکز شهر خبر داد و گفت: تملکات این پروژه نیز شروع‌ شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد آتش زر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به وضعیت کنونی میدان شهید مطهری اظهار داشت: در 5 دوره‌ای که در شورای شهر حضور دارم از همان دوره‌ای اول موضوع انتقال میدان تره‌بار مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: بااین‌وجود همچنان انتقال کامل میدان تره‌بار صورت نگرفته و همین موضوع کار را برای ساماندهی این میدان سخت‌تر کرده است.

آتش زر از برگزاری جلسات مختلف در این زمینه در ماه‌های اخیر خبر داد و ابراز داشت: درنهایت در جلسات مختلفی که داشته نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که افراد باقی‌مانده در میدان تره‌بار هم جابجا شود.

وی افزود: بر اساس توافقی که بین شهرداری و آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) صورت گرفته مقرر شد هزینه تملک این پروژه به‌صورت مساوی پرداخت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: علاوه بر این در همین مکان طرح‌های گردشگری و خدماتی برای زائرین با هزینه شهرداری و آستان ایجاد می‌شود و درآمدزایی اجرای این طرح‌ها به‌صورت مشترک خواهد بود.

وی بابیان این‌که سازمان بهسازی شهری متولی این کارشده است، تأکید کرد: بخشی از تملک این پروژه بر عهده‌ای سازمان میدان‌ها شهرداری است که هم‌اکنون وارد عمل شده و کار خود را شروع کرده است.

آتش زر در خصوص سایر بخش‌های میدان مطهری نیز گفت: در میدان مطهری ایستگاه مترو در حال ساخت است و بر اساس طرحی که در حال مطالعه است پیش‌بینی‌های لازم برای اطراف آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت آماده شدن این طرح و تصویب آن در شورا مغازه‌های اطراف میدان تعیین تکلیف شده و به پروژه اضافه می‌شوند.

آتش زر در خصوص خیابان مولوی نیز بیان داشت: بر اساس طرح فعلی تنها یک جداره این خیابان تخریب می‌شود البته احتمال این‌که در طرح جدید تمامی خیابان نیز وارد محدوده میدان مطهری و پروژه این میدان بشود نیز وجود دارد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11760
اخبار مرتبط

نظرات شما