رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس:

30 برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود/ میزهای خدمت توسط گروه‌های تخصصی بسیج برپا می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بابیان این‌که 30 برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر این میزهای خدمت توسط گروه‌های تخصصی بسیج در زمینه‌های مختلف برپا می‌شود.

سرهنگ احمد بیطرفان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه یاد یاران در سراسر کشور، اظهار داشت: امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب بارها در بیانات خودشان بر اهمیت دفاع مقدس وزنده نگه‌داشتن آرمان‌های انقلاب و شهدا تأکید کرده‌اند.

وی بابیان این‌که امسال نیز مطابق سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در کشور اجرا می‌شود، بیان داشت: عمده برنامه‌هایی که برای امسال در نظر گرفته‌شده نظامی و فرهنگی است که در 3 بخش کلی اجرا می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس نمایشگاه یاد یاران را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: عصر امروز افتتاح نمایشگاه یاد یاران با حضور آیت‌الله نوری همدانی و سخنرانی ایشان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود با استقبال خوب مردم و شهروندان قمی همراه باشد.

وی افزود: محل نمایشگاه حدفاصل شهرک قدس و مسجد مقدس جمکران است در مجموعه غدیر است و در دو نوبت صبح و بعدازظهر پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابی طالب در خصوص جانمایی نمایشگاه اظهار داشت: در سال‌های اخیر مکان نمایشگاه بر اساس برنامه‌هایی نظامی که انجام می‌شود به بیرون از مرکز شهر انتقال داده‌شده است.

وی به بازدید دانش آموزان از نمایشگاه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا دانش آموزان با حضور در نمایشگاه از نزدیک با مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند.

بیطرفان تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤال مطرح‌شده نیز توسط روایان جنگ در مکان‌های مختلفی از نمایشگاه انجام می‌شود که هرساله با استقبال مردم و بازدیدکنندگان همراه بوده است.

وی به تفاوت‌های نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و ابراز داشت: نمایش پهپادی و اجری تئاتر سرباز وطن از برنامه‌های است که امسال به نمایشگاه اضافه‌شده است.

بیطرفان در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: در طول هفته دفاع مقدس 30 برنامه اصلی و 200 برنامه نیز در اقشار و مناطق استان برگزار می‌شود که سعی شده در این برنامه‌ها به نسل جوان و کودکان نیز توجه شود.

وی بابیان این‌که یکی از برنامه‌های ما حضور در مدارس است، تأکید کرد: تعدادی از یادواره‌های شهدا در مدارس برگزار می‌شود و علاوه بر این غرفه‌های خاصی نیز برای نوجوانان دیده‌شده است که در قالب این‌گونه برنامه‌ها سعی شده فرهنگ جهاد و شهادت به نوجوانان انتقال داده شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به روزشمار هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و بیان داشت: قدرت و اقتدار نیروهای مسلح، رونق تولید، بصیرت دشمن‌شناسی و ولایتمداری، معنویت و وحدت ملی و حمایت مردمی ازجمله عناوینی است که برای روزهای هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه 4 مهرماه نیز که به نام شهدا نامیده شده است عطرافشانی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم را در استان خواهیم داشت.

بیطرفان به برپایی میز خدمت اشاره کرد و ابراز داشت: مجمع بسیج استان این کار را عهده‌دار شده است و به‌صورت تخصصی این میزهای خدمت برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی از قبیل پایگاه‌های بسیج و سالن‌های ورزشی که در سطح پایگاه‌ها ایجادشده از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/11958
اخبار مرتبط

نظرات شما