تکروی یک نفره، ضرر ۸۰ میلیونی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ادامه رقابت‌های جهانی وزنه برداری، کیانوش رستمی ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری ایران در حالی در حرکت یک‌ضرب اوت شد که طبق سال‌های گذشته هیچگاه حاضر نشد در کنار دیگر ملی پوشان خود را برای این رقابت‌ها آماده کند.

تکروی یک نفره، ضرر ۸۰ میلیونی

رستمی پیش از مسابقات المپیک ۲۰۱۶، به تنهایی تمرین کرد و در آن رقابت‌ها مدال طلا را از آن خود کرد و همین روال را در سال‌های بعد هم تکرار کرد، اما این وزنه بردار کرمانشاهی بعد از المپیک ریو هیچگاه عنوان ارزشمندی را به دست نیاورد و در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ با کسب یک نتیجه ضعیف دیگر به کار خود پایان داد.

 

در این بین و پیش از اعزام به مسابقات جهانی رستمی از فدراسیون وزنه بردرای به خاطر تمرینات انفرادی و هزینه‌هایی که از ابتدای سال ۹۸ برای تمرینات جداگانه اش صرف شده بود، درخواست ۳۰۰ میلیون تومان کرد. این در حالی است که به غیر از کیانوش رستمی که به صورت ماهانه ۸ میلیون تومان از فدراسیون وزنه برداری حقوق دریافت می‌کند، برادرش، کی‌قباد رستمی نیز به صورت ماهانه ۳ میلیون تومان از فدراسیون حقوق می‌گیرد. طبق گفته‌های مدیران فدراسیون وزنه برداری، مکمل‌های این وزنه بردار هم توسط فدراسیون تامین می‌شود.

تکروی یک نفره، ضرر ۸۰ میلیونی

از نکات عجیب در این رقابت‌ها می‌توان به حضور برادر کیانوش رستمی در کنار تخته اشاره کرد. جایی که محمدحسین برخواه، اکبر خورشیدی فر و علی جباری در کنار رستمی حضور نداشتند.

 

رستمی در حالی در این دوره از مسابقات پا به وزن المپیکی ۹۶ کیلوگرم گذاشت، که سهراب مرادی (نفر اول این وزن در سال ۲۰۱۸) به دلیل مصدومیت نتوانست در این بازی‌ها حاضر شود. مرادی در دوره گذشته این بازی‌ها در حرکت یک ضرب ۱۸۶ کیلوگرم، دوضرب ۲۳۰، و در مجموع رکورد ۴۱۶ را ثبت کرد. رکوردی که تیان تائوی چینی با وجود قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها نتوانست تکرار کند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12061
اخبار مرتبط

نظرات شما