در جلسه نقد کتاب خانم کارکوب مطرح شد؛

دیدار با رهبری نقطه اوج کتاب خانم کارکوب است / جنگ عظیمی علیه ارزش‌های انقلاب و حجاب به راه افتاده است

منتقد کتاب خانم کارکوب دیدار با رهبری را نقطه اوج کتاب عنوان کرد و گفت: نقطه قوت این کتاب نیز بخش پایانی آن است، جایی که مادر شهید برای دیدار با رهبر انقلاب لحظه‌شماری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، یازدهمین نشست نقد کتاب خانم کار کوب روایت زندگی مادر شهیدان کار کوب زاده ظهر امروز در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های استان قم برگزار شد.
این کتاب نوشته رضیه غبیشی روایت زندگی خانم زهرا کارکو مادر سه شهید است که با آغاز جنگ تحمیلی 8 ساله مسیر زندگی‌اش به‌کلی عوض شد.

نکته جالب در این کتاب جانباز بودن خود نویسنده است که حتی همین موضوع موجب شده بود نتواند در جلسه نقد کتاب حضورداشته باشند.

از طرف دیگر طوبی معتمد لاری منتقد این کتاب نیز خود همسر شهید است و از نزدیک جنگ تحمیلی را دیده است و همین موضوع نقدهای وی را خواندنی‌تر کرده است.

نقطه اوج این کتاب که منتقد نیز روی آن تأکید ویژه‌ای دارد دیدار رهبر انقلاب با این خانواده شهید است که در سفری که ایشان به قم در سال 89 داشته‌اند یک روز بازگشت خود را به عقب انداخته‌اند تا با مادر شهیدان کارکوب زاده دیدار کنند.

دیدار با رهبری نقطه اوج کتاب خانم کارکوب است

در ابتدای مراسم طوبی معتمد لاری منتقد این کتاب روایت گری این کتاب را بسیار خوب عنوان کرد و بیان داشت: ساعت‌های زیادی این کتاب را مطالعه کردم و مهم‌ترین نکته‌ای که در این کتاب می‌توانم اشاره‌کنم صبر و بردباری مادر شهیدان است.

وی ادامه داد: نقطه قوت این کتاب نیز بخش پایانی آن است، جایی که مادر شهید برای دیدار با رهبر انقلاب لحظه‌شماری می‌کند.

معتمد لاری بابیان این‌که مادر شهید در 12 سالگی ازدواج می‌کند، گفت: وی 9 فرزند داشته که از این تعداد 3 فرزند ایشان شهید می‌شوند که نشان‌دهنده عمق ایثارگری این خانواده است.

وی ادامه داد: با شروع جنگ این خانواده به قم مهاجرت می‌کنند و هم‌زمان دختران ایشان در حوزه‌ای علمیه مشغول به تحصیل می‌شوند.

 منتقد کتاب خانم کار کوب تصریح کرد: در کتاب هم به‌خوبی اشاره‌شده که مادر خانواده نقش مهم و ویژه‌ای در تربیت فرزندان داشته که پدر خانواده نیز این را تأیید می‌کند.

جنگ عظیمی علیه ارزش‌های انقلاب و حجاب به راه افتاده است

 خانم زهرا کارکو در ادامه این جلسه بابیان این‌که امروز شهدا از ما انتظارات زیادی دارند، اظهار داشت: امروز از شهید سخن گفته می‌شود اما در راستای سیره شهدا اقدامی انجام نمی‌شود.
وی افزود: امروز جنگ عظیمی علیه کشور و ارزش‌هایی که شهدا برای آن جنگیدند به راه افتاده است.

مادر شهیدان کارکوب زاده ادامه داد:، جنگ بی‌توجهی، بی‌حجابی و بی‌عفتی علیه کشورمان به راه افتاده است که همه باید با آن مقابله کنند.

وی با یادآوری دوران جنگ بیان داشت: باید امروز عملیات عظیمی برای مقابله بابی حجابی و بدحجابی صورت بگیرد و اجازه نداد بیش از کشور با این مسائل درگیر شود.

وی بابیان این‌که انقلاب اسلامی ابران برای مقابله با این‌گونه ناهنجاری‌ها ایجاد شد، ابراز داشت: امروز نباید بی‌خیال باشیم بنده التماس می‌کنم به خاطر امام زمان (عج) و رهبر انقلاب وارد عمل شویم و نباید ساکت باشیم.

باید دغدغه‌های خانواده‌های شهدا را شنید و رفع کرد

حجت‌الاسلام عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم نیز در سخنان کوتاهی اظهار داشت: ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری یکی از اهداف اصلی نظام است که در این میان کتاب نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در آن دارد.

وی ادامه داد: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب شاهد هستیم که مادر شهید این‌گونه اعتراض می‌کند که نشان‌دهنده این موضوع است که در برخی قسمت‌ها غفلت‌هایی شده است که باید برطرف شود.

جباری ضمن تشکر از حضور مادر شهیدان کار کوب زاده در این مراسم بیان داشت: این نشست به دلیل حضور همسر و مادر شهدای گران‌قدر معنویت خاصی دارد که نشان می‌دهد دفاع مقدس ظرفیت عظیم معنوی است که باید به آن دست‌یافت.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12087
اخبار مرتبط

نظرات شما