ماموریت لاریجانی به کمیسیون آئین‌نامه درباره سیاست‌های کلی قانونگذاری

رئیس مجلس شورای اسلامی کمیسیون آئین‌نامه را مامور کرد تا اصلاحات لازم را برای فراهم آوردن زمینه اجرای سیاست‌های کلی قانونگذاری در آئین‌نامه داخلی مجلس ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 7 مهر 98) با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی مقام معظم رهبری گفت: کارهایی که سایر بخش‌ها انجام می‌دهند باید نسبت‌شان با قوانین و چگونگی کار باید مدون شود حتی تصمیماتی که در شوراها اتخاذ می‌شود باید نظام‌مند شود و اینها همه در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم به آن پرداخته شده و ایشان نکات مهمی را پیرامون این موضوعات اشاره داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌باید برای این منظور سازوکاری فراهم شود و هم کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس با همکاری دیگر نمایندگان روی این میز کار کند و هم باید با قوه قضائیه،‌مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان جلساتی برگزار کنیم که این نسبت‌ها هم در اجرای سیاست‌های کلی و هم در مواردی که ایشان ارائه طریق فرمودند روشن شود..

وی افزود: رهبر انقلاب در این سیاست‌ها عنوان کردند که اگر امری می‌خواهد به مجمع ارسال شود باید با نصاب بالا باشد و لازم است تا برای این منظور تغییراتی در آئین‌نامه مجلس ایجاد شود و آقای کاتب در کمیسیون آئین‌نامه روی آن کار کند و هم ما باید جلساتی را با بخش‌ها وقوای مختلف برای این منظور برگزار کنیم و نتیجه آن را اعلام کنیم. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: چون رهبر انقلاب فرمودند گزارش باید زمانبندی شده خدمت‌شان ارائه شود این کار را در آینده انجام خواهیم داد و از ایشان تشکر می‌کنیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12184
اخبار مرتبط

نظرات شما