بعد از گذشت 21 سال؛

پردیسان را دریابیم!

پردیسان نمونه کاملی از یک کار غیر کارشناسی و بدون فکر است که موجب شده است نزدیک به یک‌پنجم شهروندان قمی درگیر مشکلاتی ناخواسته‌ای شوند که حاصل بی‌تدبیری مدیران وقت استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،شاید زمانی که محسن عابدینی پور شهردار وقت شهر قم در فرودین ماه سال 90 شهرداری پردیسان را افتتاح کرد خودش هم‌فکر نمی‌کرد به‌سرعت جمعیت پردیسان به‌صورت فزاینده‌ای افزایش یابد، آن‌هم در منطقه‌ای که در مسیر سیلاب‌های قم قرار دارد و از همان آغاز نباید اجازه ساخت‌وساز آن‌هم در این حد در آن داده می‌شد.

به‌هرحال پردیسان امروز تبدیل به یک منطقه پرجمعیت و همچنین پر رفت‌وآمد در قم شده است هرچند که پردیسان جزء مناطق 8 گانه شهرداری قم محسوب می‌شود اما با توجه به فاصله‌ای که از مرکز شهر دارد تقریباً از شهر جداشده و حتی اگر کسی این منطقه را یک شهر جداگانه هم قلمداد کند با توجه به جمعیت و مساحت سخنی به‌گزاف نگفته است.

موضوعی که موجب افزایش یک‌باره جمعیت پردیسان شد تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های مسکن مهر بود که به‌یک‌باره انفجار جمعیت را در این منطقه رقم زد که درواقع رشد جمعیت بر رشد خدمات پیشی گرفت و همین رشد قارچ گونه آپارتمان‌ها مشکلات بی‌شماری را برای ساکنان این منطقه رقم زد.

در سال‌های اخیر یکی از اصلی‌ترین مشکلات ساکنان این منطقه مسیر دسترسی به مرکز شهر بود که البته با به بهره‌برداری رسیدن بلوار شهید بروجردی تا حدودی این مشکل برطرف شد.

معضل دیگری که این منطقه شهری از آن رنج می‌برد نبود فاضلاب است به‌طوری‌که بسیاری از واحدها و مجتمع‌های این منطقه دسترسی به فاضلاب ندارند و با توجه به نوع خاک چاه‌های جذبی نیز جوابگو نیست.

متأسفانه برخی از واحدها فاضلاب خود را در حاشیه خیابان‌های فرعی این رها می‌کنند که مشخص نیست که در آینده چه مشکلاتی بهداشتی را برای ساکنان و مجاوران این خیابان‌ها ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر کمبود مکان‌های آموزشی، خدماتی، رفاهی و فرهنگی معضل دیگری است که ساکنان این منطقه با آن دسته و پنجه نرم می‌کنند.

درواقع باید گفت پردیسان نمونه کاملی از یک کار غیر کارشناسی و بدون فکر است که موجب شده است نزدیک به یک‌پنجم شهروندان قمی درگیر مشکلاتی ناخواسته‌ای کند که حاصل بی‌تدبیری مدیران وقت استان بوده است.

هم‌اکنون و با آغاز سال تحصیلی جدید بر اساس اظهارات مسئولان آموزش‌وپرورش حداقل نیاز به احداث 50 مدرسه در این منطقه وجود دارد حال به این آمار باید کمبود مساجد، مکان‌های ورزشی و بهداشتی و ..... را اضافه کرد تا مشخص شود تا چه اندازه بابی برنامگی این منطقه شهری ایجادشده است.

در این میان در وضعیت فعلی باید با وحدت رویه و انسجام مدیریتی این مشکلات ساکنان این منطقه کاهش پیدا کند.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12296
اخبار مرتبط

نظرات شما