رقابت استعدادهای شطرنج ایران در قم

استعدادها و نخبه‌های شطرنج ایران در دو رده سنی برای کسب مقام‌های اول تا سوم مسابقات سال 1398 به میزبانی هیأت‌ شطرنج قم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هیأت‌ شطرنج استان قم بعد از مدت‌ها میزبانی یکی از مهمترین رقابت‌های کشوری شطرنج ویژه رده‌های سنی پایه این رشته در بخش پسران را بر عهده گرفت و این دوره از مسابقات در رده‌های سنی 16 و 18 سال در قم برگزار می‌شود.

این در حالی است که مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی پایه کشور در هر دو بخش پسران و دختران از 8 تا 18 سال به شکل همزمان به میزبانی هیأت‌ شطرنج استان‌های همدان، مازندران، تهران، اصفهان، قم، قزوین و گلستان به انجام می‌رسد و قم میزبان مسابقات رده سنی 16 و 18 سال پسران است.

هیأت‌ شطرنج استان قم که تابستان امسال مجمع انتخابات آن با حضور رئیس فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان و سایر اعضای مجمع رای به انتخاب مجدد حسین رحمتی‌ داد و وی را تا سال 1402 برای ریاست مجدد این هیأت‌ ورزشی برگزید، مسابقات قهرمانی پسران ایران را در هتل شاهد قم میزبانی می‌کند.

فدراسیون شطرنج این رقابت‌ها را طبق قوانین فدراسیون جهانی و در 9 دور به روش سوئیسی برگزار می‌کند، در حالی که مسابقات زیر 8 سال پسران در همدان،  زیر 10 سال در مازندران،  زیر 12 سال در تهران،  زیر 14 سال در اصفهان، و زیر 16 و 18 سال پسران در قم برگزار می‌شود.

همچنین مسابقات رده‌های سنی زیر 8 تا 12 سال دختران به میزبانی هیأت‌ شطرنج قزوین و پیکارهای زیر 14 تا 18 سال دختران به میزبانی هیأت‌ شطرنج گلستان به انجام می‌رسد و زمان بازی برای هر بازیکن 90 دقیقه به اضافه 30 ثانیه پاداش برای هر حرکت از نخستین حرکت بازی است، ضمن اینکه زمان مجاز غیبت برای هر بازیکن 30 دقیقه از زمان آغاز هر دور است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12301
کلیدواژه: شطرنج رقابت ایران قم
اخبار مرتبط

نظرات شما