محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین در قم اعمال می‌شود

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: هم‌زمان با ایام اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به منطور تسهیل در آمد و شد زائران، محدودیت‌های ترافیکی در قم اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

سرهنگ حسن قیصری افزود: هرساله علاوه بر اینکه در مساجد و تکایا، مراسم عزاداری برگزار می‌شود، هیات های عزاداری از نقاط مختلف شهر مقدس قم به‌طرف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کنند، همچنین از شهرهای هم‌جوار استان قم زائران کثیری به‌منظور زیارت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت و بهره بردن از فضای معنوی سوگواری اغلب در قالب هیات های عزاداری وارد شهر قم می‌شوند.

وی گفت: از قبل از نماز ظهر روز اربعین در روز بیست و هفتم مهرماه، به‌منظور تسهیل در امر عبور و مرور زائران و عزاداران، تدابیر ویژه ترافیکی انجام می‌شود، بنابراین مسیر حرم تا مسجد مقدس جمکران لاین رفت بسته‌شده و در صورت افزایش جمعیت مسیر برگشت نیز بسته خواهد شد.

قیصری در ادامه محدودیت‌های ترافیکی سطح شهر را نیز شامل تقاطع عمار یاسر - آذر به سمت سه‌راه بازار، پل حجتیه به سمت خیابان اراک میدان مطهری، چهارراه غفاری به سمت سه‌راه خورشید و در صورت ضرورت خیابان باجک بعد از کوچه مخابرات به سمت چهارراه بازار، پل شهید رجایی به سمت میدان مطهری و دوربرگردان شهید منتظری به سمت تقاطع حجتیه عنوان کرد.

افزایش ۱۴ درصدی آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی قم هم‌زمان با ایام اربعین

رئیس پلیس‌راه قم نیز از افزایش ۱۴ درصدی آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی استان هم‌زمان با ایام اربعین خبر داد.

 سرهنگ مختار پناهی اظهار داشت: به دلیل افزایش حجم آمد و شد در محورها، خودرو رانندگان متخلف ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل می‌شود و هدف ما تامین امنیت ترافیکی در محورهاست .

وی از رانندگان خواست، هنگام بازگشت از سفر اربعین هر ۸ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت و در صورت خستگی و خواب‌آلودگی نیز حتما در جای مناسب استراحت داشته باشند.

پناهی بابیان اینکه آزادراه قم - تهران و محور قم - سلفچگان شلوغ‌ترین محور استان و مجهز به دوربین‌های کنترل سرعت است، تصریح کرد: تخلفات حادثه‌ساز مشمول مرور زمان نشده و هرلحظه پلیس می‌تواند خودرو راننده متخلف را متوقف کند.

رئیس پلیس‌راه استان قم خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین غفلت در رانندگی حادثه‌ای تلخ را رقم خواهد زد، رانندگان حتی کمتر از ۲۰ کیلومتر مانده به مقصد در صورت خستگی و خواب‌آلودگی در جای مناسب استراحت داشته باشند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12644
اخبار مرتبط

نظرات شما