کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

دست آمریکا پشت پرده حوادث لبنان قرار دارد/آمریکا به دنبال فروش سلاح های خود در خاورمیانه است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه قرارگاه مرکزی فتنه‌گری در لبنان خارج از این کشوراست، گفت: مردم و مسئولان لبنان به توصیه‌های سید حسن نصرالله گوش دهند و به‌جای اینکه شیرازه کار را در لبنان از هم گسسته کنند و مجدداً جنگ‌های محلی راه بیفتد باید در کنار هم باشند.

 قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به تحولات اخیر در لبنان، اظهار کرد: تصمیم غربی ها و آمریکا این است که خاورمیانه را متلاطم نگه دارند و پیشرفت خود را در این می دانند که بر شانه مردم مخصوصاً مردم خاورمیانه و مسلمانان سوار باشند.

وی افزود: بهترین راه برای غرب و امریکا برای اینکه سرمایه های منطقه و مسلمانان را جذب کنند ایجاد فضای ترس و وحشت و ناامنی است در این چند سال اخیر هم به صورت زنجیره ای برنامه ریزی می کنند تا داخل کشورهای منطقه آشوب و ناامنی ایجاد کنند همان طور که در یک ماه گذشته این آشوب را در عراق ایجاد کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: فتنه ای که در عراق ایجاد کردند لایه هایی هم داشت از جمله اینکه با به هم ریختن شهرهای عراق به ویژه مناطق شیعه نشین پیاده روی بزرگ و معجزه آسای اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند همچنین در مراحل بعدی قصد این را داشتند که شرایطی ایجاد کنند که داعش را بازگردانند و فتنه جدید بین دو ملت ایران و عراق راه بیندازند که موفق نشدند.

دست آمریکا پشت پرده حوادث لبنان قرار دارد

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: گزینه بعدی برای فتنه گری لبنان است، بیروت از گذشته به بهشت جاسوس ها شهرت داشت و تحولات مختلف در این شهر مدیترانه ای رغم خورده است، این روزها فشارهای اقتصادی روی مردم لبنان زیاد است غرب از این فرصت برای پیاده کردن اهداف خود استفاده می کنند و اعتراضات مردمی را شعله ور می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: نخست وزیر لبنان هم یک شخصیت مسئولیت‌ناپذیر است و همواره سعی کرده پیش از آنکه به طور مستقل و برای مردم لبنان و با نظر مردم و سیاست گذاری های لبنان تصمیم بگیرد بیشتر به دنبال جلب نظر غربی ها و اجرای برنامه های دیکته شده عربستان، اروپایی ها و آمریکا بود.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: نخست وزیر لبنان اکنون در این وضعیت به جای اینکه پاسخگوی چندین سال مسئولیت خود که قدرت و بودجه  را در دست داشت باشد مطالبه گرانه وارد میدان شده و تهدید به کناره گیری از نخست‌وزیری می کند.

وی تأکید کرد: فشارِ عمده برنامه مالیاتی که نخست وزیر لبنان وضع کرده است در این شرایط اقتصادی روی طبقه متوسط به پایین است و شرایط عمومی برای به وجود آمدن ناآرامی در لبنان وجود دارد.

مردم لبنان به توصیه های سید حسن نصرالله عمل کنند

نماینده سابق مجلس بیان کرد: همان‌طور که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد دولت در این شرایط اگر واقعاً خیرخواه مردم لبنان است نباید حرف از ترک عرصه و خالی کردن میدان بزند بلکه باید مسئولیت‌پذیر باشد و سایر گروه‌هایی هم که خودشان را با نخست وزیر لبنان در یک صف می دانند در این شرایط باید پاسخگو باشند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سید حسن نصرالله اعلام کرد مخالف کناره گیری نخست وزیر لبنان است و برای بهتر شدن شرایط کمک خواهد کرد از طرفی خواسته های مردم لبنان خواسته ها و مطالبات درستی است که باید پاسخ داده شود.
 
وی بیان کرد: با بررسی اوضاع مشخص می شود که آتش فتنه و قرارگاه مرکزی فتنه گری دقیقاً مانند آشوب های دی 96 ایران و حوادث اخیر عراق خارج از کشورها است، آمریکایی ها در دهه 80  با به صحنه آوردن مردم به شکل پوپولیستی و با رنگ خاص انقلاب های رنگی انجام می دادند امروز این نوع انقلاب ها با استفاده از فضای مجازی انجام می شود و از این طریق مردم را مدیریت می کنند و با دست گذاشتن روی خواسته هایی که مردم به شکل ملموس طلب می کنند کشورها را به هم می ریزند.

آمریکا به دنبال فروش سلاح های خود در خاورمیانه است

جعفری افزود: اگر کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهای مسلمان دچار آشوب و از دست دادن استقلال شوند غربی ها و آمریکا می توانند اسلحه های تولیدی خود را برای آشوب بیشتر به فروش برسانند همچنین  توجیهی برای حضور نیروهای خود در منطقه خواهند داشت.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: جالب اینجاست که آمریکا پول حضور خود در منطقه را از جیب ملت های منطقه تأمین می کند و برخلاف وعده‌ووعیدهایی که می دهد عمل می کند و به راحتی زیر عهد خود می زنند.

جعفری گفت: مردم و سیاست مداران لبنان و گروه ها و جناح های مختلف لبنان باید این واقعیت را درک کنند که آمریکا به دنبال اهداف خود در لبنان است و به فکر مردم لبنان نیست ،مردم و مسئولان لبنان به توصیه های سید حسن نصرالله گوش دهند و به جای اینکه شیرازه کار را در لبنان از هم گسسته کنند و مجدداً جنگ های محلی راه بیفتد باید در کنار هم باشند و خواسته واقعی مردم را با ترکیبات درست اقتصادی تأمین کنند اعتراض اصلی مردم لبنان به نوع وضع مالیات‌های بودجه2020 است.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: لبنان اصلی ترین کشور همسایه رژیم صهیونیستی است و دشمنان اسلام هم مدام از این طریق می خواهند به کشورهای اسلامی فشار وارد کنند اما لبنان باید به عنوان محور مقاومت باقی بماند ملت لبنان بدخواهان زیادی دارد پس باید هوشیار باشند در ایجاد زمینه تفرقه و جنگ داخلی به بدخواهان ملت لبنان کمک نکنند.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/12808
اخبار مرتبط

نظرات شما