تعظیم ووشوی جهان مقابل غرش شیر‌های پارسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

پانزدهمین مسابقات ووشوی قهرمانی جهان در حالی امروز در شانگ‌های چین به پایان رسید که ووشوکاران کشورمان در مهد ووشو دست به کار بزرگی زدند و توانستند در مجموع نایب قهرمان و در بخش ساندا هم  قهرمان این رقابت‌ها شوند.

علاوه بر این سانداکاران کشورمان عملکرد فوق العاده‌ای در مسابقات شانگ‌های چین داشتند و با کسب ۸ مدال طلا در بخش بانوان و آقایان بالاتر از کشور چین به مقام قهرمانی دست یافتند و بربام دیوار چین ایستادند. به هر حال در تاریخ ووشو سابقه نداشته است که کشوری در مسابقات جهانی در ۸ وزن بخش ساندا  مدال طلا بگیرد که ووشوکاران کشورمان به این مهم دست یافتند.

به هر حال ووشوی کشورمان در چند سال اخیر درخشش قابل توجهی در مسابقات مختلف بین المللی داشته است و این برای دومین بار است که بر سلطه چینی‌ها در این رشته ورزشی پایان می‌دهیم. به هر حال قبل از اعزام ووشوکاران به مسابقات جهانی چین انتظاری از این تیم ملی کشورمان  نمی‌رفت که در چین مهد ووشو بتواند عنوان قهرمانی خود را تکرار کند، اما ملی پوشان با غیرت کشورمان با وجود نداشتن اردوی خارجی بر چینی‌ها غلبه کردند و نام ایران را در جهان بر سر زبان‌ها بیاورند.

درخشش جوانان ووشوکار در شانگهای چین 

نکته جالب توجه در مسابقات جهانی ووشو این بود که جوانان ما پابه پای باتجربه‌ها در این رقابت‌ها درخشیدند و محمد علی مجیری با ۱۸ سال سن برای اولین بار در تاریخ ووشو کشورمان در بخش تالو توانست مدال طلا بدست آورد و علی خورشیدی با ۲۱ سال سن با غلبه بر حریف چینی خود برای اولین بار طلای جهان را دشت کرد. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه گذاری روی جوانان جواب داده است و آن‌ها روزی جای بزرگان این رشته ورزشی را می‌گیرند.

علاوه بر این تیم ملی بانوان ووشو کشورمان در مسابقات جهانی شانگ‌های چین با همان ترکیب ۳ نفره‌ای که ۲ سال پیش در کازان روسیه طلا گرفته بودند در این رقابت‌ها شرکت کردند و ۳ مدال طلا را تکرار کردند. همچنین مریم هاشمی، شهربانو منصوریان و محسن محمد سیفی توانستند پنجمین مدال طلای خود را در مسابقات جهانی کسب کنند.

تیم ملی ووشو کشورمان در بخش ساندای آقایان با ترکیبی از جوانان و با تجربه هادر مسابقات جهانی شانگ‌های شرکت کردند که هر ۵  ورزشکار کشورمان مدال طلا گرفتند که در تاریخ ووشو کشورمان بی سابقه بوده است.

در حالی که در بخش تالو کمتر کسی تصور می‌کرد که مدال طلا بگیریم، اما مجیری جوان جویای نام دست به کار بزرگی زد و یک طلای ناب به نام او  و کشورمان در چین ضرب شد. همچنین هانیه رجبی و زهرا کیانی  بانوان تالو کار کشورمان به ترتیب ۲ مدال نقره و یک مدال برنز در مسابقات جهانی کسب کردند.

تیم ملی بانوان کشورمان در بخش ساندا با ترکیب الهه منصوریان در وزن ۶۵ کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۰ کیلوگرم و مریم هاشمی در وزن ۷۵ کیلوگرم با هدایت راضیه طهماسبی در مسابقات جهانی شانگ‌های چین شرکت کردند که ۳ مدال خوش رنگ طلا بدست آوردند.

تکرار مدال های طلای بانوان در چین 

شهربانو منصوریان به عنوان کاپیتان تیم ملی پرافتخارترین بانوی کشورمان است که با احتساب مدال کسب شده در چین تاکنون ۵ مدال طلا در این رقابت‌ها بدست آورده است. او یک نقره بازی‌های آسیایی هم در کارنامه خود دارد. منصوریان در این رقابت‌ها در ابتدا به قرعه استراحت خورد و بعد از آن از سد نماینده روسیه عبور کرد و در نهایت در فینال این رقابت‌ها کریستیانو اولیورا از برزیل را با اختلاف ۱۲ امتیاز شکست داد و به پنجمین طلای خود دست یافت.

مریم هاشمی دیگر بانوی ووشو کار کشورمان هم همانند شهربانو پنجمین مدال طلای خود را در این رقابت‌ها کسب کرد. هاشمی در دور اول استراحت کرد و بعد از آن برابر حریف مصری پیروز شد و در فینال هم از سد پونام هندی عبور کرد و قهرمان شد.

کسب مدال در ۵ وزن متفاوت از سوی الهه منصوریان

الهه منصوریان هم همانند خواهرش شهربانو در مسابقات جهانی خوش درخشید. ارزش مدال طلای الهه زمانی مشخص می‌شود که او در وزنی بالاتر توانست طلا بگیرد. همچنین منصوریان در ۵ وزن متفاوت در مسابقات بین المللی شرکت کرده است که ۵ مدال طلا کسب کرده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

منصوریان در مرحله اول از سد حریف فرانسوی خود گذاشت و با وجود اینکه چشمش در این مسابقات آسیب دید، اما توانست تا فینال پیش بیاید و با پیروزی برابر اولیورا از برزیل قهرمان جهان شود.

سردمداری شیرهای ووشو پارسی در سرزمین اژدها

درخشش مردان ووشوکار در سرزمین اژدها 

در بخش مردان هم ترکیب تیم ملی ووشو شامل محسن محمد سیفی، عرفان آهنگریان، میلاد عارفی مقام، علی خورشیدی و یوسف صبری بود که هر ۵ ورزشکار موفق به کسب مدال طلا شدند.

محسن محمد سیفی یکی از پرافتخارترین ووشوکاران کشورمان است که با احتساب مدالی که در شانگ‌های چین بدست آورد تاکنون ۵ مدال طلا کسب کرده است. علاوه بر ۳ مدال طلای بازی‌های آسیایی هم در کارنامه اش دارد. سیفی در مسابقات جهانی در ابتدا استراحت کرد و بعد از حریفانی از اندونزی،   کره جنوبی و چین را مغلوب کرد و سپس در فینال الکساندر راسی از لبنان را پیش رو برداشت و مدال طلا بدست آورد.

عرفان آهنگریان ووشو کار کشورمان در نخستین حضورش در مسابقات جهانی توانست مدال طلا بدست آورد. او طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا، طلای دانشجویان جهان و طلای بازی‌های کشور‌های اسلامی را در سابقه ورزشی خود دارد.

یوسف صبری هم یکی از مدال آوران مسابقات جهانی بود که در نهایت توانست مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کند. او طلای جوانان جهان و  طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ در کارنامه ورزشی خود دارد.

میلاد عارفی مقام در مسابقات جهانی شانگ‌های چین به مدال طلا دست یافت. او طلای جوانان جهان و طلای قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه ورزشی خود دارد.

علی خورشیدی  نخستین حضورش در مسابقات جهانی ووشو را تجربه می‌کرد به همین علت کمتر کسی انتظار کسب مدال طلا از سوی این ورزشکار داشت، اما او عملکرد فوق العاده‌ای در این رقابت‌ها داشت و اولین مدال خود را در مسابقات جهانی با عبور از سد حریف چینی خود بدست آورد.

به هر حال در مسابقات جهانی ووشو ۱۰۲ کشور شرکت کردند که این نشان می‌دهد که سطح این رقابت‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است و جای این رشته ورزشی در المپیک احساس می‌شود و باید مسئولان ووشو کشورمان که در فدراسیون جهانی صاحب کرسی هستند برای حضور این رشته ورزشی در آوردگاه المپیک تلاش کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/12947
اخبار مرتبط

نظرات شما