عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

شجاع و کریم بودن دو ویژگی بارز امام حسن(ع) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که امام حسن (ع) در اخلاق و تقوا بی‌مانند بود، گفت: شجاع و کریم بودن دو ویژگی بارز امام حسن (ع) است.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت ایام عزاداری رحلت حضرت محمد (ص) و همچنین شهادت امام حسن (ع) اظهار داشت: رحلت پیامبر اسلام درست درزمانی رخ داد که اسلام در مرحله‌ای رشد بود و نیاز بود بعد از ایشان این رشد و جان گرفتن ادامه یابد.

وی ادامه داد: بدون هیچ تردیدی اگر دشمنان اسلام در همان زمان فرصتی پیدا می‌کردند برای ضربه زدن به اسلام از آن استفاده می‌کردند.

آیت‌الله ممدوحی شهادت امام حسن مجتبی (ع) را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: یکی از ویژگی‌های بارز ایشان اهل کرم بودن و رحمان بودنش است که بارها در روایات مختلف آمده است.

وی افزود: کریم بودن امام حسن (ع) به حدی بود که بارها در روایات و کتب اهل سنت نیز به آن اشاره‌شده است و کتاب‌هایی نیز در زمان‌های گذشته دراین‌باره نگاشته شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایشان به‌گونه‌ای به نیازمندان کمک می‌کردند که عزت‌نفس و غرور آن‌ها پایمال نشود.

وی بابیان این تقوا و بردباری از دیگر ویژگی‌های ایشان بود، تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) بسیار شجاع بودند و گوشه‌ای از شجاعت و دلیری خودشان را در جنگ جمل نشان دادند.

ممدوحی افزود: این امام بزرگوار با فروتنی تمام با فقرا هم‌نشین می‌شد و هیچ‌گاه خود را برتر از دیگران نمی‌دانست.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/12969
اخبار مرتبط

نظرات شما