پیاده‌روی هزاران دانشجوی دانشگاه آزاد به سوی حرم امام رضا(ع)

همزمان با سالروز شهادت هشتمین خورشید ولایت و امامت هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور به نیشابور رفته و از آنجا تا حرم مطهر امام رضا(ع) پیاده روی کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور امروز همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس دور هم جمع شده و با انجام برنامه‌های مختلف ارادت خود را به این امام عزیز نشان دادند.

 

بنابراین گزارش کاروان عشق و معرفت دانشگاه آزاد اسلامی که بعد از طی مسافت‌هایی خود را به واحد نیشابور این دانشگاه رسانده بودند بعد از حرکت از قدمگاه امام رضا علیه السلام وارد جاده عشق شده و پای پیاده هم قدم با خیل عظیم ارادتمندان و محبان ولایت و امامت به سوی مشهد رضا حرکت کردند.

 

به گزارش فارس بیش از ۱۵۰۰ نفر از دانشجویان، اعضای  تشکل های اسلامی، هیئت‌های مذهبی دانشجویی و کانون های فرهنگی هنری دانشگاه آزاد از سراسر کشور صبح امروز و در سالروز شهادت هشتمین خورشید ولایت و امامت در دانشکده پزشکی شاهین‌فر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجمع کرده و به صورت کاروان سینه زنی و عزاداری و با حضور مداحان اهل بیت علیه السلام از طریق چهارراه خسروی مشهد مقدس به سوی باب الجواد حرکت کرده و برای اقامه عزا وارد صحن بزرگ رضوی حرم مطهر شدند.

 

این در حالی است که همزمان جمع دیگری از عزاداران و دلدادگان دانشگاه آزاد واحد قزوین نیز در قالب دسته زنجیر زنی از طریق خیابان امام رضا (ع) و از باب الجواد(ع) وارد صحن جامع رضوی شدند.

 

رضا نصیری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره برگزاری این برنامه گفت: در سال تحصیلی 96-97 اولین کاروان پیاده روی نیشابور تا مشهد مقدس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مشهد مقدس اعزام شد.

 

وی افزود: در سال جاری با شور و شوق وصف ناشدنی‌ای که در دانشجویان ملاحظه کردیم ظرفیت حضور دانشجویان را تا سه برابر افزایش دادیم اما باز هم جمع بزرگی از علاقمندان از حضور در این کاروان جا ماندند.

 

نصیری در تشریح این برنامه ارزشمند فرهنگی افزود: نه تنها هوای خیلی سرده جاده نیشابور به مشهد و بارندگی پراکنده مانع حرکت دانشجویان نشد بلکه این موضوع شور، شوق و شعف وصف ناشدنی بیشتری در برابر این مشکلات برای حرکت به سوی هدف مقدس به وجود آورد به گونه ای که گام های استوار دانشجویان قابل وصف نیست.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشجویان در حرکت خود کیلومترها با پای پیاده به سوی امام مهربانیها حرکت کردند و در مسیر هر کدام به کاری مشغول بودند عده‌ای با قرائت زیارت نامه و عده‌ای با تفکر و تدبر و ذکر تلاوت قرآن به سوی هدف مقدس خود   قدم برداشتند.

نصیری ضمن تقدیر از واحدهای دانشگاه آزاد که با کمک خیرین شهرستان ها در مسیر پیاده روی با برپایی موکب پذیرای دانشجویان و سایر عزاداران اهل بیت علیه السلام بودند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به مردم است و وظیفه خود می داند در این ایام مقدس در کنار و خدمتگزار مردم مسلمان و ولایی کشور باشد.

 

وی لحظه رسیدن دانشجویان به تپه سلام و دیدن گنبد و گلدسته های نورانی حرم مطهر امام رضا علیه السلام را شوق انگیز و اشکبار توصیف کرد و اظهار داشت: همان لحظه تمام خستگی را از تن دانشجویان و زائرین خارج کرد و آنها مشتاقانه پس از اذن ورود و ادب حضور وارد مشهد شدند.

نصیری ادامه داد: روز گذشته اولین دسته عزاداری و سینه زنی دانشجویان با حضور برادران و خواهران به سمت حرم مطهر حرکت کردند و در رواق دارالهدایه مراسم زیارت جمعی و عزاداری و سخنرانی برگزار شد.

 

وی گفت: امروز نیز دریای عاشقان و محبان امام رضا علیه السلام روح و جان خود را تطهیر کرده و سیراب از محبت و معرفت رضوی شدند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشجویان در هر قدمی که به سوی حرم اهل بیت علیه السلام چه در مسیر نجف تا کربلا و چه نیشابور تا مشهد برداشتند علاوه بر کسب فیوضات معنوی، راه و رسم حرکت در صراط مستقیم، بصیرت افزایی، معرفت افزایی، دشمن شناسی، تلاش برای پیشرفت و خودباوری و آبادانی ایران اسلامی را تمرین می کنند.

 

لازم به ذکر است دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در چهار مکان مختلف در مشهد مقدس اسکان داشتند و علاوه بر برنامه های اختصاصی زیارتی و عزاداری از برنامه‌های مشترک حرم مطهر امام رضا علیه السلام بهره‌مند شدند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13061
اخبار مرتبط

نظرات شما