انتخابات مجدد نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 اواسط آذر برگزار می‌شود

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب از انتخابات مجدد نمایندگان خانه احزاب در این کمیسیون در اواسط ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پروانه مافی عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره حواشی به وجود آمده در انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده  10 به ارائه توضیحاتی پرداخت.

وی  در همین زمینه گفت: دعوت کمیسیون ماده 10 احزاب برای دعوت از قائم مقامان دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان برای حضور در مراسم انتخابات نمایندگان خانه احزاب در این کمیسیون تصمیم درستی بود، چرا که اعضای دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان مشکل قانونی ندارند.

مافی خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 10 پروانه فعالیت برای هر دو حزب صادر کرده است، اما دبیران کل دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان مشکل قانونی برای حضور در انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 داشتند و برای اینکه این مشکل حل شود و اعضای حزب برای شرکت در انتخابات محروم نشوند کمیسیون تصمیم گرفت که قائم مقامان دبیران کل را دعوت کند.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب معتقد است که در متن اساسنامه دو حزب اعتماد ملی و مجمع فرهنگیان اختیارات دبیرکل به قائم مقام تفویض شده بنابراین از نظر مافی، قانوناً قائم‌مقامان هیچ مشکلی برای حضور در مراسم انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 نداشتند.

وی در پاسخ به این که مشکلی برای حضور نداشتند اما نمی توانستند در جلسه انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 رای بدهند، گفت: خیر، رای هم می توانستند بدهند.

مافی در جواب این سوال که یعنی در دور بعدی، باز قائم مقامان این دو حزب می توانند در جلسه حضور یابند و رای هم بدهند؟ گفت: چون در متن قانون تاکید شده بود که دبیران کل باید شخصا حضور پیدا کنند این اِن قُلت را بعضی از احزاب مطرح کردند در حالی که در اساسنامه این احزاب، این اختیار به دبیران کل تفویض شده است.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب در واکنش به این سوال که قانون مهم‌تر است یا اساسنامه احزاب؟ خاطرنشان کرد: هیئت نظارت شامل سه نفر که متشکل از بنده، آقای رمضان رنجبر و آقای ملانوری بود. من با دوستان معترض مخالف بودم و آقای رنجبر و آقای ملانوری موافق معترضان بودند.

وی درباره این که ملانوری گفته بود که در جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب پیشنهاد شده بود که قائم مقام هم بتواند رای بدهد اما تصویب نشده بود، گفت: خیر، تصویب شده بود. همان قانون نیز می گوید در جلسه انتخابات، هیئت رئیسه مراسم انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 است که می تواند تصمیم آخر را بگیرد.

مافی در پاسخ به این سوال که هیئت رئیسه چه تصمیمی گرفت؟ گفت: هیئت رئیسه تصمیم گرفت انتخابات را برگزار کند و قائم مقام هم رای ندهد. با اینکه 24 دبیرکل جلسه را ترک کردند. هیئت رئیسه خانه احزاب گفت چون وارد دستور کار انتخابات شدیم افراد هم نتوانستند رای اکثریت را بگیرند خود به خود انتخابات هم منتفی شد.

عضو کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: طبق قانون باید طی 20 روز پس از اولین مراسم از انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 احزاب مجددا جلسه برگزار شود، بنابراین اواسط آذرماه انتخابات نمایندگان خانه احزاب در کمیسیون ماده 10 برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13323
اخبار مرتبط

نظرات شما