۳۷ میلیارد تومان جرائم راهنمایی رانندگی در استان قم وصول شد

فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: مبلغ وصولی جرائم راهنمایی رانندگی قم را در سال جاری ۳۷ میلیارد تومان بوده که باید بخشی از آن به استان بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار عبدالرضا آقاخانی در شامگاه یک‌شنبه در هفتمین  جلسه شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد، با اشاره به افزایش تصادفات درون‌شهری اظهار داشت: باید سهم هر دستگاه در کاهش تصادفات مشخص شود.

وی مبلغ وصولی جرائم راهنمایی رانندگی قم را در سال جاری 37 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مدیران استان باید با مطالبه گری بخشی از این مبالغ را برای رفع نقاط حادثه‌خیز، انجام خط‌کشی و نصب علائم هشدار و ارتقاء تجهیزات ترافیکی  به استان برگردانند.

فرمانده نیروی انتظامی تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات را در 6 ماه نخست سالی جاری برابر 160 نفر عنوان و تصریح کرد: این آمار بسیار نگران‌کننده بوده و باید آسیب‌شناسی شده و هر دستگاه با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری به‌صورت جدی وارد میدان شود.

در ادامه سرهنگ حسن میرقیصری به ارائه گزارش 7 ماه نخست سال پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مدت 52 درصدی تصادفات با خودرو بوده و باوجود 370 هزار موتورسیکلت در قم 47 درصد تصادفات مربوط به راکبان موتورسیکلت بوده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم 36 درصد تصادفات را مربوط به عابران پیاده دانست و گفت: آمار فوتی‌ها در 7 ماه نخست سال 19 درصد افزایش داشته که باید موردبررسی قرارگرفته و اقدامات لازم انجام شود.

وی تشکیل سه کمیته آموزش، امداد و نجات و کمیته فنی رفع نقاط حادثه‌خیز را به شورا پیشنهاد داد و بیان کرد: کارشناسان پلیس راهور با توجه به اهمیت آموزش در ارتقاء فرهنگ ترافیک برای هفت هزار و 932 نفر معادل 117 ساعت طی 90 جلسه در مدارس آموزش ارائه داده‌اند.

سپس سرهنگ مختار پناهی نیز تعداد تردد در محورهای استان قم را بیش از 98 میلیون تردد اعلام کرد و اظهار داشت: 66 نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان قم شناسایی‌شده که 33 نقطه آن برطرف شده و33 نقطه دیگر نیاز به بازنگری مجدد دارد.

رئیس پلیس‌راه استان قم از کاهش تعداد کشته‌شدگان تصادفات خبر داد و بیان کرد: تعداد فوتی‌های 7 ماه نخست سال نسبت به پارسال 17 درصد کاهش داشته اما متأسفانه برخلاف سایر شهرها 78 درصد تصادفات در شعاع 30 کیلومتری شهر قم اتفاق افتاده است.

وی یکی از علل تصادفات در شعاع 30 کیلومتری را نداشتن کمربندی در شهر قم دانست و خاطرنشان کرد: تداخل ترافیک شهری با ترافیک برون‌شهری یکی از علل تصادفات درراه‌های منتهی به شهر قم است.

پناهی بزرگراه امام علی (ع) را نیازمند تجدید روکش آسفالت عنوان کرد و گفت: هنگام بارندگی سطح لغزنده این بزرگراه مشکلات ترافیکی زیادی را ایجاد کرده که نیازمند رسیدگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/13356
اخبار مرتبط

نظرات شما