حجت‌الاسلام نبویان:

مسببان وضعیت کنونی کشور روحانی و لاریجانی هستند/ دولت معنی تعامل را سازش میداند

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه دولت معنی تعامل را سازش میداند، گفت: مسببان وضعیت کنونی کشور روحانی و لاریجانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان عصر امروز طی سخنانی که در سالن غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم به مناسبت مراسم  روز دانشجو برگزار شد ضمن گرامی داشت روز دانشجو اظهار کرد: وضیعت مردم خوب نیست بد تدبیری دولت مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است باید توجه کرد که مبنای این دولت چیست که به این مشکلات برخورده است.

وی افزود: دولت اعلام کرده مبنایش تعامل با دنیا است و گروه منتقد خود را به تقابل متهم می کند، باید گفت تقابل به معنای جنگ نیست بلکه به معنای مقاومت و ایستادگی روی منافع مردم  است این ما نبودیم که جنگ تحمیلی را راه انداختند  بلکه ما فقط دفاع و مقاومت کردیم اکنون هم این ما نیستیم که آمریکا و اروپا را تحریم می‌کنیم بلکه آن‌ها هستند که ما را تحریم می‌کنند.

نماینده سابق مجلس افزود: معنی تعامل یعنی ارتباط  با کشورهای دیگر که خود رهبری بارها تعامل با دنیا را مطرح فرمودند و اعلام کردند دنیا فقط این چند کشور اروپایی نیستند اما برداشت دولت از تعامل به ارتباط با چند کشور اروپایی خلاصه می‌شود.

دولت معنی تعامل را سازش میداند

نبویان خاطر نشان کرد:  به دنبال کشورهای دیگر هم برای تعامل باید رفت دولت از اینکه مکرون 5میلیار دلار بپردازد خوشحال می شوند اما با یک سفر به عراق  17 میلیارد دلار قرارداد بسته می‌شود پس تعامل اگر ارتباط است که داعیه‌دار این ارتباط منتقدان دولت هستند پس باید گفت دولت معنی تعامل را سازش می‌داند مرگ بر آمریکا را کنار بگذارید و سازش کنید تا مشکلات حل می‌شود.

وی بیان کرد: دولت با پرچم سازش دو پرونده برجام هسته ای،( اف ای تی اف) و (سی اف تی ) را به دامن ملت انداخت شخصاً 400 ساعت روی مطالعه برجام وقت گذاشتم، برجام 6 جز دارد،یک متن برجام و 5 ضمیمه دارد که ضمیمه اول تعهدات ایران است که  تعهد دادیم از هسته ای عقب‌نشینی کنیم ضمیمه دوم تعهد 5+1 است که  آن‌ها تحریم‌ها را بردارند.
وی اضافه کرد:ضمیمه سوم  همکاری‌های صلح‌آمیز است ضمیمه چهارم که برای اولین بار بدعتی برای تحقیر ملت ایران  انجام شد که  یک کمیسیون مشترک  در نظر گرفته شده که 8 عضو دارد آلمان، آمریکا، انگلستان،فرانسه، چین و روسیه  و نماینده عالی اتحادیه اروپا  و ایران در این کمیسیون مشترک 16 کارکرد در نظر گرفته شده است در 15 مورد آمده است اگر کمیسیون مشترک به تصمیمی برسد کاری انجام شود اجماع آرا لازم  است اما در یک کارکرد  گفتند که اجماع آرا لازم نیست و 5 رأی کافی است آنجایی که قرار است  مراکز نظامی  ایران را بازرسی شود ظریف و گروه مذاکره کننده تعهد داده‌اند  هم مراکز هسته‌ای و هم مراکز نظامی بازرسی شود و دولت دسترسی به تمام اماکن نظامی را به‌به طرف مذاکره‌کننده داد باید پرسید برجام را چه کسی با این دقت نوشته است؟

گروه مذاکره کننده هربار برای مذاکره رفتند یک گام به عقب برداشتند

وی ادامه داد: نطنز مرکز غنی سازی بود  در آن ایام نامه ای به البرادعی ارسال کرده بود که 10 مرکز دیگر هسته ای می خواهیم ایجاد کنیم فواید هسته‌ای بسیار است ازجمله در تولید برق و تصفیه آب و ...آمریکا بیش از  100 راکتور تولید برق دارد.

نبویان بیان کرد: باید بررسی کرد که تفکر سازش دولت آیا مشکلات را حل کرد یا نه؟ گروه مذاکره‌کننده در دولت فعلی هر بار برای مذاکره رفتند یک گام عقب آمدند، اولین مذاکره در ژنو انجام شد آمریکا گفت نطنز را داشته باشید اما آن 11 مرکز دیگر را ایجاد نکنید بار دوم که برای مذاکرات رفتند آمریکا گفت نطنز باید تنها مرکز غنی‌سازی شود یعنی علاوه بر این‌که آن 10  مرکز ایجاد نشود مراکز دیگر ازجمله فردو دارید بسته شود ایران قبول کرد بار سوم که برای مذاکرات رفتند از فروردین 94 تا تیر از این هم بیشتر عقب‌نشینی کردند که تا ابد ملت ایران تنها حق بهره‌برداری از یک مرکز نطنز را دارند ظریف قبول کرد برگشت.

نماینده سابق مجلس بیان کرد: اکنون به دستور آمریکا و آقای روحانی و ظریف سانتریفیوژها را به انبارها ریختند چون آمریکا اعلام کرده ملت ایران حق استفاده از بالاتر از نسل یک سانتریفیوژها را ندارند، در نطنز غنی سازی 20 درصد برای تهیه رادیو داروی بیماران سرطانی انجام می‌دادیم اما اکنون اعلام کرد ایران حق این را ندارد ظریف مذاکره کرد برگشت همه آنچه تولید کرده بودیم اکسید شد و از بین رفت 4 سال است هر چه 20 درصد تولید داشتیم که نابود کردیم، همه این‌ها معنی تعامل است که مدنظر دولت بود.

تبدیل سایت فردو به سوهان فروشی

وی ادامه داد: سایت فردو زیر زمین های موشکی بوده  آقای جلیلی سال 88 این زیر زمین های موشکی را از سپاه گرفت در این مرکز غنی سازی 20 درصد برای بیماران سرطانی انجام می شد اما آمریکا اعلام کرد فردو مرکز غنی سازی باشد اما خروجی نداشته باشد هرچه تولید می شود اکسید شود، ایران پذیرفت، مجددا برای مذاکره رفتند اعلام شد کلاً غنی سازی در فردو ممنوع شد 4 سال تفکر سازش با غرب یعنی متخصصان ما حق غنی سازی ندارند.

وی گفت: به احترام  اسرائیل غنی سازی در فردو انجام نمی شود اما به دانشجویان هسته ای هم  برای تکمیل دانش هسته ای خود اجازه حضور در فردو را نمی دهند، قبلا می گفتند غنی سازی ممنوع بعد اعلام شد دانش غنی سازی هم ممنوع و ظریف و تیم مذکره کننده پذیرفت.

 نبویان تصریح کرد: ظریف این مسئله را در جلسه با نمایندگان بررسی می کرد یکی از نمایندگان گفت در سایت فردو که غنی سازی نشود دانش هسته ای هم انجام نشود این 348 سانتریفیوژ برای چه باید چند سال بچرخد پس تبدیل به آب میوه گیری شود که آقای امیرآبادی نماینده قم به کنایه گفت اینجا حوزه انتخابیه من است می خواهیم در سایت فردو سوهانی فردو و برادران راه اندازی کنیم!

وی بیان کرد: برجام  نه تنها سایه جنگ را از کشور برنداشت بلکه ایران را به سمت جنگ برد  تا جایی که  کشوهایی مانند جیبوتی رابطه خود را با ایران قطع کرد.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: به دو علت اسرائیل به ایران حمله نمی کرد، متخصصین دانشگاهی ما در اراک راکتوری را تولید کرد که سالانه 9 کیلو پلوتونیوم به ما می داد که یکی از مصارف آن بمب، است مصارف دیگر آن سوخت ترکیبی، سفینه فضای و زیردریایی  است بین 3 تا 7 کیلو از آن بمب تولید می شود اما بنا به فتوای رهبری استفاده از بمب هسته ای حرام است اما همین که ما این پلوتونیوم را داشتیم این پیام را به اسرائیل میداد که ما چنین دانشی داریم  پس دست از پا خطا نکنید آمریکا گفت این راکتور باید نابود شود گروه مذاکره کنند رویاین راکتور بتن ریزی کردند وعکس یادگاری گرفتند.

نبویان گفت: بودن سوخت مصرف شده یکی دیگر از علت‌هایی بود که اسرائیل به ایران حمله نمی‌کرد اما آمریکا اعلام کرد ملت ایران حق نگهداری 1 گرم سوخت مصرف‌شده در کشور را ندارد و ایران تعهد کرد تمامی سوخت‌های مصرف‌شده تمامی راکتورهای حال و آیند ایران از کشور خارج کنند دنیا بر اساس قانون نمی‌چرخد بلکه بر اساس زور می‌چرخد همه این‌ها برای امنیت اسرائیل بود.

عراقچی سانتریفیوژ را از نزدیک ندیده

نماینده سابق مجلس گفت: اعضای اصلی تیم مذاکره است حتی یک‌بار برجام را با دقت نخواندند  10جلسه با ظریف و 14 جلسه با عراقی گفتگو کردم متوجه شدم اصلاً برجام را با دقت نخواندند تفکر سازش دسترسی به اماکن نظامی را به غرب داده است، عراقچی پرسیدم تا حالا سانتریفیوژ از نزدیک دیده ای گفت نه ! کمال وندی سخنگوی سازمان انرژی هسته ای  گفت ما دسترسی به اماکن نظامی نداریم اما من گفتم در بند 74 برجام آمده  که دسترسی دادید که کمالوندی عصبانی شد گفت حاج آقا شما به چه حقی متن انگلیسی می خوانید.

وی بیان کرد: برجام خوب یا بد است این کشور اکنون خوب یا بد است به اسم دونفر حسن روحانی و علی لاریجانی است.

نبویان خاطرنشان کرد: ظریف در مجلس گفت هرجا کلمه تحریم در برجام بوده گفته  کلمه لغو آمده و  تعلیق نیامده که یکی از نمایندگان به آقای ظریف  در متن برجام 4 جا نشان دادند که کلمه تعلیق آمده که آقای ظریف گفت اما من اصلاً اینها را ندیده بودم! تفکر سازش 90 درصد هسته ای را بر باد داد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا گفت اگر هسته ای را نابود کنید تحریم ها را بر میداریم اما تحریم ها لغو نشد و اما سرما کلاه رفت اکنون برجام خسارت محض است ، آمریکا بعد از برجام شرط جدید گذاشت و گفت اگر حاج قاسم سلیمانی را به ما تحویل دهید تحریم را بر می داریم دولت تعهد داد و مجلس هم مصوب کرد تا حاج قاسم سلمانی را تحویل دهند.

دولت متعهد شده قاسم سلیمانی را تحویل بدهد

وی افزود: برخی ها می گویند اگر برجام بد است چر آمریکا از برجام خارج شد باید گفت آمریکا از برجام خارج نشده است،  آمریکا اقتدار ملت ایران را در سه چیزی می داند هسته ای، و حضور منطقه و توان موشکی  ایران، مشکل ترامپ این است که را اوباما  چرا فقط هسته ایران را گرفت باید قدرت موشکی و منطقه ای ایران را هم می گرفت هسته ای با برجام رفت، قدرت منطقه ای با حاج قاسم است که آن را هم تعهد دادند.

یکی از دانشجویان در اعتراض به نبویان که چرا متن انگلیسی برجام می خوانید متن فارسی را بخوانید که نبویان گفت: حتی قرارداد ترکمن چای هم اینگونه نبود در توافقات بین المللی دو طرف توافق به دو زبان توافق می کنند و توافق نوشته شده  را به هر دو طرف می دهند تا امضا کنند اما گروه مذاکره کننده آنقدر عجله داشتند متن انگلیسی را امضا کرده و سپس در ایران آن را  ترجمه کردند آقای عراقچی متن فارسی را به ما داد وگفت  هرجا رسا نیست به متن انگلیسی مراجعه  کنید متن اصلی انگلیسی است .

 یکی دیگر از دانشجویان گفت دولت با چه رویی می گوید 60 میلیون فقیر داریم که نبویان پاسخ داد: اقای روحانی به اعتراف خودش گفته 60 میلیون فقیر داریم، تفکری که چشمش به خارج از کشور است باعث می شود این وضع اقتصادی به وجود بیاید پس به نمایندگانی رای بدهید که نماینده و وکیل مردم باشد نه وکیل و نماینده مجلس، دولت 4 سال کشور را معطل امضای برجام کرد 4سال باقی‌مانده را معطل خارج شدن از آمریکا برجام کرد.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14007
اخبار مرتبط

نظرات شما