کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:

در انتخابات قم مسئله قومیت معنا ندارد/ زاکانی در دوران سربازی‌ به مردم قم خدمت کرد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مسئله قومیت در انتخابات مجلس در قم معنا ندارد، گفت: عده‌ای انتخابات شروع نشده شروع به تخریب چهره انقلابی کردند زمانی که دانشگاه زاکانی در رشته پزشکی تمام شد دوران سربازی‌اش در خدمت مردم قم بود.

حسن غفاری فر با اشاره به تخریب زود هنگام نیروهای انقلابی شرکت کننده در انتخابات مجلس در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند هر زمان اسرائیل از ما تعریف کرد نگران باشیم هر موقع به ما هجمه وارد کرد بدانید که راه را درست رفته ایم.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در این 6 سال پرونده همه جریان مدعی خدمت از اصلاح طلب، اعتدالی، کارگزاران و اصولگرایان معتدل روشن شد نمی گوییم این ها خیانت کردند اما می گوییم به حرف ها و وعده هایی که دادند عمل نکردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اما در مقابل این عده که حرف زدند و عمل نکردند افرادی دیگری امثال آقای زاکانی در مجلس نهم و امثال آقای ذوالنور در مجلس دهم در نقد عملکرد دولت در خصوص ضربه به مردم و اقتصاد کشور هرچه گفتند، همگی رنگ و بوی صداقت داشت.

در قم مسئله قومیت معنا ندارد

وی تصریح کرد: پس این‌ها نه حرفی برای گفتن به مردم دارند و نه حرفی برای گفتن به رقیب دارند، پس به هوچیگری روی آوردند، لاریجانی 40 سال است که ساکن نیست اما همیشه نماینده قم در مجلس بوده است اگر لاریجانی با مناطق محروم و فقیرنشین قم آشنا بود در این چند دوره نمایندگی چه کرد؟ اینها جرم آقای زاکانی نیست جرم آقای لاریجانی است که سه دوره در بالاترین منصب مدیریتی بوده و کاری نکرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: باید پرسید نمایندگان اصلاح طلب سال ها نماینده مردم قم در مجلس بودند  چه کردند که این همه مناطق فقیر نشین تا به امروز در قم به عنوان لکه ننگ و عامل آزمایش نمایندگان جدید می شود.

غفاری فر بیان کرد: نباید در انتخابات شهر قم مسئله قمی بودن را مطرح کرد مگر ساکنان قم چند درصد قمی اصیل هستند نباید این مسئله را مطرح کرد که نماینده شهر قم حتماً باید قمی اصیل باشد قم تنها شهری است که تعامل مثبت در بالاترین سطح بین قمی های اصیل و مهاجرانی است که از شهرهای دیگر آمده اند و قم را به عنوان محل سکونت انتخاب کردند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: تهران طی 100 سال گسترش پیدا کرد و افراد از شهرهای مختلف ساکن تهران شدند اما قم طی 30 سال گسترش پیدا کرد این را آمارها نشان می دهد اولین گسترش آماری که چندان زیاد نبود سال 57 رخ داد سپس در طول جنگ تحمیلی بود که خیلی ها بعد از جنگ بازگشتند آخرین گسترش جمعیتی قم زمانی بود که قم به استان تبدیل شد.

وی گفت: قم نماینده تمام فرهنگ های ملی ایران است از شرق، شمال ، جنوب و غرب ساکن قم هستند علاوه بر این قم نماد فرهنگ جهان اسلام است.

زاکانی به مردم قم خدمت کرده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قم یک شهر دورافتاده نیست که عده ای به دنبال تقسیم قومیتی در این شهر باشند لذا قم به دنبال نخبه ها می گردد هرکسی به نماینده های انقلابی انتقاد دارد نماینده هایی که به نظرشان شایسته هستند و کارنامه موفق برای ارائه دارند را معرفی کنند.

وی گفت: عده ای انتخابات شروع نشده شروع به تخریب چهره انقلابی کردند باید پرسید آیا آقای زاکانی اختلاس کرده یا بی سواد و بدون سابقه است، ایشان  تحصیلات عالیه در رشته پزشکی هسته ای دارد ،استاد دانشگاه بوده و  از مدیران ارشد بسیج اساتید و دانشجویی بوده است و از سوی دیگر از جانبازان و فرماندهان جنگ نیز می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی ها ناشیانه مسئله سکونت را مطرح می کنند گفت: زمانی که دانشگاه زاکانی تمام شد دوران سربازی اش در رشته پزشکی را در قم و در خدمت مردم قم بود و محله های قم را به خوب می شناسد، ملاک برای انتخاب در قم  ارزش ها هستند در اینجا نه تعصب بسیجی بودن است و نه قمی بودن است بلکه شاخص ها هستند این ارزش ها ساده زیستی‌ و سابقه خدمت در عرصه اجرا همچنین  در رأس آن یار ملت و دشمن دشمن ملت بودن است.

وی خاطرنشان کرد: زاکانی سال‌ها در قم بوده و مدتی هم در قم درس طلبگی خوانده و  آن‌هایی را که به بهانه سکونت ایشان را تخریب می کنند اگر شخص بهتری سراغ دارند با سوابق به مردم معرفی کنند.


انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14101
اخبار مرتبط

نظرات شما