چند داعشی در درگیری با ارتش سوریه کشته شدند

نیروهای ارتش سوریه در شرق استان حمص با عناصر داعش درگیر شده و شماری از آنان را از پای درآوردند. شماری از این تروریست‌ها به سمت التنف گریختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
، ارتش سوریه در صحرای شرقی استان حمص واقع در مرکز این کشور با عناصر تروریستی داعش درگیر شد.
 
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که جنگنده‌های سوری و روس به صورت مشترک چندین بار، تحرکات داعش در اطراف صحرای «السخنه» واقع در شرق استان حمص را هدف قرار دادند؛ منطقه‌ای که بین حمص و استان دیرالزور واقع شده است.
 
یک منبع میدانی به این خبرگزاری گفت که بخش اعظم درگیری ارتش سوریه با عناصر داعش در اطراف «سد عویریض» در شرقی‌ترین قسمت صحرای حمص صورت گرفته است.
 
وی تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه در حال پاکسازی هسته‌های پنهان داعش بود که در حین پاکسازی، منطقه‌ای را کشف کرد که مخفیگاه عناصر داعش بود و پس از آن، با این عناصر درگیر شدند.
 
این منبع خاطر نشان کرد، این درگیری‌ها باعث کشته و زخمی شدن شماری از تروریست‌ها شد و عناصر باقی مانده نیز به سمت صحرای التنف گریختند.
 
وی در پایان تأکید کرد که ارتش سوریه تجهیزات نظامی بیشتری به صحراهای تدمر السخنه وارد کرده تا دامنه عملیات پاکسازی را گسترش دهد و مناطقی را پاکسازی کند که عناصر داعش در آن حضور دارند.
 
در منطقه التنف که عناصر داعش به سمت آن گریخته‌اند، یکی از پایگاههای مهم و غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارد و نیروهای داعش به راحتی در اطراف آن تردد می‌کنند.
 
عناصر داعش سوم مرداد سال 1397 چند حمله انتحاری در شهر و استان سویداء در جنوب سوریه انجام دادند که بیش از دویست کشته بر جای گذاشت و بیشتر ناظران تأکید کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش حمایتی از داعش را در این حملات بر عهده داشتند.
 
هم‌زمان با حمله انتحاری در شهر سویداء (مرکز استان)، عناصر دیگر نیز به چند روستا در شمال شرق این استان دست به عملیات گسترده زدند که در مجموع این حملات و انفجارها، 220 غیر نظامی جان خود را از دست دادند.
 
کارشناسان پس از این حملات، با اشاره به دخیل بودن رژیم صهیونیستی در چنین حملاتی، تأکید کردند که طبیعتا اسرائیل در ناامن کردن سویداء دست دارد و این مسئله به دلیل سیطره مجدد ارتش سوریه بر منطقه جنوب است.
 
آنان خاطر نشان کردند که حملات وحشیانه مذکور از سمت صحرای سوریه آغاز شد؛ یعنی منطقه‌ای که تحت حمایت نظامیان آمریکایی حاضر در پایگاه التنف قرار دارد.
 
سوریه و روسیه نیز درباره آموزش عناصر داعش برای انجام چنین حملات گسترده‌ای، از زمانی که ارتش سوریه از جولای سال 2017 شهر دیرالزور را آزاد کرد و خود را به مرزهای عراق رساند و صحرای این کشور را از داعش و سایر گروههای تروریستی «أحمد العبدو» و «أسُود الشرقیة» پس گرفت، تأکید کردند که آمریکایی‌های حاضر در التنف، باقی مانده عناصر داعش را آموزش می‌دهند
 
آمریکایی‌ها فقط به آموزش عناصر داعش بسنده نکردند، بلکه زمانی که ارتش سعی داشت به مواضع داعش حمله کند، توسط جنگنده‌های آمریکایی حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش هدف قرار گرفتند.
 
حزب‌الله لبنان نیز در آن زمان، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله داعش و کشتار مردم، اعلام کرد که نیروهای داعش از مقابل دیدگان نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه تنف عبور کرده‌اند و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در این جنایت سهیم هستند



انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/14135
اخبار مرتبط

نظرات شما