توسعه ۲۰ درصدی فیبرنوری در قم تا پایان سال

معاون شهردار قم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ویژه توسعه فیبر نوری در شهر قم، از پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه تا پایان سال و امکان انتقال سریع و آسان اطلاعات با حجم بالا برای شهروندان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن رنجبر در حاشیه برپایی نمایشگاه الکامپ استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه شهرداری قم با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ ها اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت شاتل امضا شد که در مقدمات تبدیل‌شدن قم به یک شهر هوشمند با زیرساخت‌هایی که ما در بحث انتقال اطلاعات و فیبر نوری و انواع دیگر زیرساخت‌ها داریم، بسیار مؤثر است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با بیان اینکه برنامه زیرساخت‌های خود را با آنچه که شاتل می‌خواهد اجرا کند به اشتراک می‌گذاریم، افزود: به‌این‌ترتیب یک انتقال اطلاعات پرسرعت با سرعت‌های بسیار بالا می‌تواند در محله‌های قم تا آخرین نقاط شهر اتفاق بیفتد.

رنجبر ادامه داد: با اجرای این پروژه، انتقال سریع و آسان اطلاعات با حجم بالا ممکن می‌شود که مردم می‌توانند از سرویس‌های مختلف با ایجاد ارزش‌افزوده در کسب‌وکار و مسائل تفریحی و غیره استفاده کنند که منجر به افزایش کیفیت زندگی و تقویت موضوعات زیست‌محیطی می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تحقق این موضوع، دانش شهر را بالا می‌برد و این یک تفاهم ویژه است که تا پایان سال 20 درصد از این پروژه پیشرفت خواهد کرد که مردم خروجی‌های آن را شاهد خواهند بود. خاطرنشان کرد: بحث قم کارت و اتوبوس هوشمند از دیگر موضوعات مورد تفاهم بود که با صنایع الکترونیک ایران برای هوشمند سازی اتوبوس‌های شهری تفاهم‌نامه آن را امضا کردیم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14139
اخبار مرتبط

نظرات شما