عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم:

صداو سیما شبکه های عمومی را در کنار شبکه های تخصصی تقویت کند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به اینکه صداو سیما شبکه های عمومی را در کنار شبکه های تخصصی تقویت کند، گفت: رسانه ملی باید در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی فعال باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رسانه ملی یکی از بستر های پرمخاطب در هر کشوری محسوب می شود که در این بستر می تواند هر کاری را نهادینه کرد؛ رسانه ملی هر کشوری میتواند از این بستر برای تبلیغ و ترویج دین و یا واقعی تاریخی و... استفاده کند و مهمترین مطلب برای رسانه ملی تبدیل شدن به اولین منتشر کننده هر خبری است.
اما امروز با وجود شبکه های اجتماعی این مسئله از رسانه ملی دور شده است و مطالب دسته اول ابتدا در شبکه های اجتماعی اعلام و در نهایت در رسانه ملی اعلام و گزارش می شود که این موضوع نشان از ضعف در رسانه ملی است.
از طرفی رسانه ملی می تواند با آثار فاخر در مسائل مختلف مانند فرهنگ، سبک زندگی و بسیار از مسائل دیگر تاثیرات مثبتی در جامعه داشته باشد که این مسائل نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

از همین رو سید مرتضی اسماعیلی طبا رئیس سابق ارشاد قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا به رسانه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: صدا و سیما باید به تمام نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... جامعه پاسخ دهد به همین دلیل شبکه های صدا وسیما افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: در شبکه های صدا و سیما برای پاسخ بهتر و تخصصی تر به برخی نیاز های پرمخاطب جامعه مانند ورزش، بهداشت و درمان، معارف اسلامی و... شبکه های تخصصی ایجاد شد.
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه شبکه های عمومی به همه نیازهای مخاطبان خود پاسخ می دهد، بیان داشت: وجود شبکه های تخصصی بسیار خوب است اما نبایداینگونه باشد با ایجاد شبکه معارف در دیگر شبکه ها معارف دین گفته نشود.

رسانه ملی در کنار شبکه های تخصصی شبکه های عمومی را تقویت کند
وی اضافه کرد: صداو سیما شبکه های عمومی را در کنار شبکه های تخصصی تقویت کند و اگر رسانه ای  به نیاز مخاطب بی توجه باشد این رسانه در اقناع مخاطبان خود قطعاً موفق نخواهد بود.
اسماعیلی طبا با اشاره به شبکه های اجتماعی، افزود: اگر بخواهیم شبکه های صداو سیما در کنار رسانه های نوین و تعاملی مانند پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی موفق باشند قطعاً باید صدا و سیما بر اساس نیازسنجی عمل کند.
وی عنوان داشت: سرمایه یک رسانه اعتماد مخاطب است، اگر این اعتماد کمرنگ شود و یا از بین برود اثرگذاری رسانه از بین خواهد رفت.

رسانه ملی باید در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی فعال باشد
وی افزود: رسانه ملی برای تبدیل شدن به رسانه اول مخاطبان باید در شبکه های اجتماعی هم فعال باشد و مخاطبان در این عرصه هم اخبار را ابتدا از این شبکه دریافت کنند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14191
اخبار مرتبط

نظرات شما