مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای استان قم:

21نقطه حادثه خیز استان تا دو سال آینده رفع خواهد شد

مدیرکل راهداری قم با اشاره به وجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی قم، گفت: تاکنون ۴۵ نقطه پرحادثه آشکارسازی شده و ۲۱ نقطه دیگر تا ۲ سال آینده آشکارسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالفضل جمالی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد اظهار داشت: ایستگاه محمدیه محور اختصاصی اداره کل راه‌آهن است، ولی به دلیل تردد بالا، در طول سال از سوی راهداران لکه‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: خط‌کشی و نصب تابلوهای این محور انجام‌شده است و حدود ۴۵ میلیارد ریال برای تعریض این محور و روشنایی آن نیاز است.

مدیرکل راهداری قم خاطرنشان کرد: باوجود این‌که هیچ روستایی در محدوده ایستگاه راه‌آهن محمدیه وجود ندارد، ‌ولی زمان شروع به کار تعریض این محور، کشاورزان با تجمع نسبت به این کار اعتراض کردند.

جمالی تاکید کرد: ادامه تعریض این محور پس از آزادسازی حریم راه‌آهن اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بهسازی زیرگذر محور امام علی(ع) در محدوده امامزاده جمال با ۲۵ میلیارد ریال، بهسازی مسیر هشت کیلومتری سلفچگان - ساوه با حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و تامین روشنایی ۲۲ کیلومتر از محور اراک با ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از طرح‌های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم است.

وی با اشاره به وجود ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی قم، گفت: تاکنون ۴۵ نقطه پرحادثه آشکارسازی شده و ۲۱ نقطه دیگر تا ۲ سال آینده آشکارسازی می‌شود.

مدیرکل راهداری قم خاطرنشان کرد: ۲ پل طغرود با ۳۰ میلیارد ریال و باقرآباد با ۱۵ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد که طغرود جزو نقاط حادثه‌خیز می‌باشد.

وی افزود: نیوجرسی ۴۵ کیلومتر از آزادراه قم- تهران انجام‌شده و ۲۵ کیلومتر مانده که هزینه آن ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: احداث پایانه بار که از خواسته‌های راننده‌ها در جریان اعتراض‌های سال گذشته بود، در کیلومتر ۲۰ جاده قدیم قم- تهران با ۲۲ هکتار مساحت در حال احداث است.

جمالی ادامه داد: پاسگاه پلیس‌راه محور قم- سلفچگان نیز با هزینه ۴۰ میلیارد ریال پس از تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح زمستانی اداره کل راهداری، گفت: ۶ هزار تُن ماسه و نمک خریداری و در پنج راهدارخانه اصلی استان دپو شده است.

وی با اشاره به حضور ۱۳۰ راهدار در طرح زمستانی، افزود: ۱۱۷ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در راهدارخانه‌ها مستقر است و در هر ۲۵ کیلومتر، در یک نقطه‌ای ماسه و نمک دپو شده است.

جمالی خاطرنشان کرد: همه راهدارخانه‌ها به وسایل ایمنی، گرمایشی و سرمایشی تجهیز شده‌اند تا اگر مسیری مسدود شد، مردم بتوانند در راهدارخانه‌ها مستقر شوند.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14237
اخبار مرتبط

نظرات شما