بودجه ۹۸ شهرداری قم به ۲۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت:امسال بودجه ۹۸ شهرداری قم از رقم ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد به ۲۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مجید اخوان ظهر امروز در نشست خبری با موضوع گزارش عملکرد یک‌ساله این کمیسیون اظهار داشت: وظایف این کمیسیون بر اساس ماده 71 قانون شوراها نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه‌های متعلق به شهرداری و نظارت بر حساب درآمد و هزینه و تفریق بودجه سالیانه و اصلاح متمم با رعایت آئین‌نامه مالی شهری و کسری معاملات است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم افزود:تصویب لوایح و بهای خدمات و تصویب نرخ خدمات و نظارت بر حسن اداره مالی شهرداری و بررسی صورت جامع هزینه 6 ماهه شورا و شهرداری و تهیه پروژه‌های اقتصادی و پیگیری مصوبات مالی و هر آنچه مربوط به جریان‌های مالی شهرداری می‌شود طبق قانون بر عهده این کمیسیون است.

وی تصریح کرد:کلیات بودجه و اصلاحیه در کمیسیون وارد و سپس کارشناسی مو تصمیمات در جلسات رسمی ارائه می‌شود،در این راستا منشور اجرایی شهرداری و بودجه مصوب سالیانه است،ما تلاش می‌کنیم در تدوین بودجه، اولویت‌ها و ضرورت‌ها بر اساس واقع‌بینی عملیاتی شود.

اخوان بیان کرد: عملکرد دوره‌های قبل ملاک عمل در درآمد و هزینه‌های جاری است تا بودجه‌ها نزدیک به واقعیت باشد،دراین‌باره دقت نظر در بررسی بودجه و اصلاحیه‌ها وجود دارد و دراین‌ارتباط 80 ردیف درآمدی و 100 ردیف هزینه جاری و 800 عنوان هزینه عمرانی داریم.

وی عنوان کرد:بودجه‌ها گاهی قالب اصلاحیه مطرح می‌شود،اخیراً اصلاحیه و متمم شهرداری را به تصویب رساندیم و بودجه 98 شهرداری از 2 هزار و 150 میلیارد تومان به رقم 2 هزار و 150 میلیارد به 2350 میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم گفت:این مبلغ200 میلیارد تومان که به بودجه اضافه شد،شامل متمم بود یعنی پیشنهاد افزایش این رقم نسبت به اول سال را داشت که کلیه پیشنهاد‌ها درباره درآمد و امکان حصول بررسی شد و درنهایت50 میلیارد تومان در قسمت جاری و 150 میلیارد تومان در عمرانی تعریف شد.

وی افزود:در فصل یک پیش‌بینی‌هایی در افزایش احکام کارگری و کارمندی صورت گرفت که اول سال ملاک بودجه بود اما در عمل شورای عالی کار 40 درصد افزایش را برای دستمزد کارگری و وزارت کشور رقمی را برای کارمندان در نظر گرفت که مجبور به اعمال آن شدیم.

اخوان تصریح کرد:همچنین افزایش قیمت بنزین و لوازم‌یدکی خود را در هزینه‌های جاری نشان داد که اساس هزینه‌های جاری در فصل 2 هزینه‌های خدمات شهری است که 210 میلیارد تومان برای شهرداری شامل رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله و فضای سبز و هزینه‌های جاری آتش‌نشانی و پیشگیری از تخلفات شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:به‌طورکلی امسال210 میلیارد تومان در خدمات شهری قم مصرف می‌شود‌ که 50 درصد هزینه‌های جاری است،از طرفی با تعدادی پیمانکار خدمات شهری مواجه هستیم که طرف قرارداد با شهرداری هستند دارند که هر یک بین 100 تا 200 نیروی پاکبان و نیروهای تشکیلاتی و ماشین‌آلات دارند.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم بیان کرد:همچنین 25 پیمان برای 8 منطقه برای نگهداری فضای سبز در سطح شهرداری که حدود 60 میلیارد تومان حجم قراردادهاست و حدود 45 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری آتش‌نشانی تخصیص‌یافته است که برای 450 نفر پرسنل آتش‌نشانی در 3 شیفت کاری تعیین‌شده است.

وی عنوان کرد:به‌غیراز هزینه تجهیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی،از مبلغ 2 هزار و 350 میلیارد تومان حدود 480 میلیارد تومان هزینه جاری و باقی‌مانده 1 هزار و 850 میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی شامل 400 میلیارد تومان در تملک و توسعه و تعریض و بازگشایی و 100 میلیارد تومان برای احداث خط یک قطار شهری و 70 میلیارد تومان احداث تقاطع و زیرگذرها و 400 میلیارد تومان هزینه مشارکت و سرمایه‌گذاری است.

اخوان اظهار کرد:وظایف دیگری همچون نظارت بر سرمایه‌گذاری بر عهده این گروه است،اهمیت این بخش در تقویت مشارکت در توسعه شهر است و در این بخش شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری توسط شورا تصویب و مطابق با آن هیئت عالی سرمایه‌گذاری به ریاست شهردار تشکیل شد که همه پروژه‌های سرمایه‌داری در این هیات مطرح می‌شود.

وی گفت:معاونت‌های شهرداری و 5 عضو از شورای اسلامی شهر به‌عنوان ناظر پیگیر طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستند،دراین‌باره کمیته سرمایه‌گذاری ذیل گروه پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم افزود:تعرفه عوارض یکی از بخش‌های مرتبط با کمیسیون است که فرمول‌ها عوارض ساختمانی و سایر عوارض قیدشده در دستورالعمل شهرداری را رصد می‌کند،همچنین در تملک و بررسی توافقات نیز وارد می‌شویم.

وی درباره برخی از پروژه‌ها در قم ازجمله احداث فرودگاه بیان کرد:این طرح نقش مهمی در توسعه قم دارد و با توجه به مشکلات قانونی،درصدد رفع موانع و سپردن به سرمایه‌گذار دیگری هستیم.

اخوان درباره اقدام‌های مدیریت شهری قم در رونق تولید ادامه داد:با توجه به اینکه رونق اقتصادی باعث تقویت اشتغال می‌شود، باید تلاش کرد تا فرایند صدور مجوز ساخت مسکن توسط شهرداری تسهیل شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/14379
اخبار مرتبط

نظرات شما