آیت‌الله اعرافی:

دنیا عمق بینش و بصیرت ملت را در 9دی و انتخابات تماشا کند

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه علی‌رغم همه این سختی‌هایی که بر ملت وارد می‌شود، گفت: این ملت شکوه حضور خود را 9 دی، 22 بهمن و انتخابات بزرگ 2 اسفند نشان خواهند داد و دنیا عمق دانش، بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر قم که در مصلا قدس برگزار شد اظهار کرد: نام ها، نماد و فرهنگ یک جامعه است نام کالاها و اشخاص نشانه این است که این خانه و این جامعه دارای چه فرهنگی است مقوله نام را نباید ساده تلقی کرد در روایاتی در این خصوص تأکید شده است.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: رسول خدا نسبت به نام‌ها برای اشخاص، اماکن و اشیا حساس بودند تا جایی که در موارد مختلفی نام افراد را تغییر دادند نام های ضد ارزش مکان‌ها ،اشخاص و اشیا را تغییر می‌دادند.

وی بیان کرد: علت تأکید بر نام‌گذاری مناسب به  خاطر برکاتی است که در نام نیک برای انسان وجود دارد نام نیک برای انسان سود و منفعت فراوان دارد، امام صادق(ع) فرمودند به خدا قسم‌نام های نیک برای شما سود دارد انتخاب‌های نام اولیا الهی دوستی و پیوند محب با اولیا الهی و پیروی از راه حق را در وجود انسان تقویت می‌کند.

اعرافی افزود: اگر نام ها نیک در خانه‌ها بود ملائکه آن خانه را تقدیس می‌کنند، خشم شیطان و مصونیت انسان از شیطان درصورتی‌که نام نیک برگزیده شود همچنین در روایتی آمده است که رسول خدا فرمودند اگر جمعی مورد مشورت قرار گرفت اگر در این میان آن‌ها افرادی نام های  پیامبر را داشتند مشورت آن‌ها به سرانجام خواهد رسید.

امام‌جمعه قم با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: زندگی حضرت زینب(س)، این  خطیب، قهرمان ،پیام آور و سرپرست کاروان کربلا باید شناخته شود، یک بانوی بزرگ که نه‌تنها برای زنان عالم بلکه برای همه عالمیان الگو و سرمشق است با الگو گیری از مقاومت ایشان بشر می تواند از چنگ دشمنان نجات پیدا کنند،از زحمات پرستاران قدردانی می‌کنیم پرستاری یک شغل نمونه و خوب است.

9دی روز کوچکی نیست

وی گفت: نهضت سوادآموزی بافرمان امام در سال 58 آغاز به کارکرد در فاصله 40 سال از 47  درصد به 90 درصد سواد رسیده‌ایم که اگر بالای 50 سال را نیز محاسبه کنیم به 98 درصد رسیده‌ایم  این راه درازی بود که باوجود افزایش دو برابری جمعیت به دست آمد، وضعیت سوادآموزی در قم بالای 91 درصد و هشتمین استان کشور است آموزش‌وپرورش باید به سمتی برود که بی‌سوادی نداشته باشیم.

اعرافی ادامه داد: 9 دی روز بصیرت و روز میثاق امت و امام است این روز کوچکی نیست در سال 88 با فتنه‌ی مواجه شدیم که لطمه زیادی برای کشور وارد کرد، اصل قصه ازاینجا شروع شد که برخی خواص ادعای تقلب کردند و نتوانستند آن را ثابت کنند رهبر انقلاب پرچم دفاع از آرای مردم را بلند کردند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: می‌خواستند امنیت و اقتدار کشور فروبریزند رهبری با آن‌ها جلسه گذاشتند اما آن‌ها تسلیم قانون نشدند.

مسئولان بی‌جهت بر ملت فشار نیاورند

وی گفت: در فتنه 88 و در اغتشاشات اخیر هم عده‌ای وارد صحنه شدند در تجمعات اخیر مردم برای اینکه چرا  قیمت بنزین 3برابر شده سؤال داشتند و حرف حق  داشتند اما در این معرکه عده‌ای وارد صحنه شدند و مانند حوادث 88 نقشه شیطانی آمریکا را دنبال کردند.

امام‌جمعه قم افزود: هم در فتنه 88 و هم در اغتشاشات اخیر هویت دینی ما را مورد هدف قرار داده بودند اما دنیا بداند ملت سختی‌ها را تحمل کرده، حرف حق می‌زند اعتراض می‌کند اما علی‌رغم همه این سختی با بصیرت و مقاومت که دو بال پیروزی است با چشم‌های تیز و گام‌های استوار و با بصیرت و مقاومت از موانع عبور خواهد کرد و بر دشمنان انقلاب، اسلام و ایران به فضل خدا پیروز خواهد شد.

اعرافی افزود: این ملت شکوه حضور خود را 9 دی، 22 بهمن و انتخابات بزرگ 2 اسفند نشان خواهند داد و دنیا عمق دانش، بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهد کرد اما مردم عزیز و شریف از مسئولان انتظار دارند گرانی را مهار کنند و برای بیکاری چاره‌ای بیندیشند این روزها  آلودگی هوا یک درد مزمن است که باید برای آن فکر اساسی شود،  وظیفه دولتمردان این است بودجه منهای نفت  را محقق کنند و کسری بودجه را در مبارزه با قاچاق کالا ، دریافت مالیات، خصوصی‌سازی درست و اعتماد به مردم محقق می‌شود مسئولان بی‌جهت بر ملت فشار نیاورند.

انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/14662
اخبار مرتبط

نظرات شما