361 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی بافت فرسوده تهران اظهار داشت: در حال حاضر 134 هزار و احد مسکونی و 227 هزار واحد روستایی استان تهران در بافت فرسوده قرار دارد.

وی درباره نوسازی بافت فرسوده گفت: در راستای اجرای طرح‌های هادی روستایی می‌توان نسبت به رفع واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در روستاها اقدام کرد.

وی به ساخت و سازهای حاشیه شهرها نیز اشاره کرد و گفت:‌هر چه سریع‌تر باید این موضوع ساماندهی شود چرا که ساخت و ساز در حاشیه و حریم شهرها غیرقانونی است و ارائه خدمات رفاهی در این محدوده با مشکلاتی همراه خواهد بود.

تقی‌زاده گفت: برای نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلاتی با نرخ سود 4 درصد در نظر گرفته شده است که 45 میلیون تومان به هر خانوار تسهیلات داده می‌شود و 15 میلیون تومان نیز از محل منابع بنیاد و 8 میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به روستائیان پرداخت می‌شود که فرصت خوبی برای نوسازی مسکن است.

وی خاطرنشان کرد:‌تمام استان تهران در آمایش قرار گرفته است و امیدواریم به زودی بتوانیم سند آمایش استان تهران را آماده کنیم که بتوانیم تصمیمات مناسب در راستای حل مشکلات این استان در آینده بگیریم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15760
اخبار مرتبط

نظرات شما