مدیرعامل سازمان تاکسیرانی قم:

رانندگان تاکسی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به توافقات صورت گرفته بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور و سازمان تأمین اجتماعی گفت: رانندگان تاکسی فاقد بیمه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور دیروز در گفتگویی از بیمه شدن رانندگان حمل‌ونقل عمومی در کشور خبر داد و گفت: پس از دو سال پیگیری‌های مستمر با امضای تفاهم‌نامه اصلاح فهرست رانندگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری، برای رانندگان فعال در بخش حمل بار و مسافر شهری امکان بهره‌مندی از یارانه دولتی بیمه تأمین اجتماعی فراهم شد.
 
در همین زمینه مرتضی عزتی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، بابیان این‌که این طرح شامل رانندگان قمی نیز می‌شود، اظهار داشت: در سال‌های اخیر رانندگان تاکسی که جدیداً وارد این کارشده بودند به دلیل این‌که دولت باید 50 درصد بیمه هر شخص را پرداخت می‌کرد و این مبلغ را پرداخت نمی‌کرد، از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نبودند.

وی ادامه داد: عدم بیمه رانندگان جدید از اردیبهشت‌ماه 94 شروع‌شده به‌طوری‌که در این 4 سال هیچ فردی به لیست افراد بیمه‌شده اضافه نشده است.

عزتی تأکید کرد: در یک سال اخیر رایزنی‌های جدی‌تری برای بیمه رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهری صورت گرفت که اخیراً جمالی نژاد معاون وزیر و ریس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور اعلام کرد که توافقی با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته تا رانندگان جدید از بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

وی بابیان این‌که این طرح در صورت نهایی شدن و ابلاغ شامل رانندگان قمی نیز می‌شود، ابراز داشت: بر اساس این طرح بیمه رانندگان تاکسی که از مزایای این بیمه بهره‌مند هستند اما در حال حاضر در شغل دیگری مشغول به کار هستند قطع و افراد واجد شرایط و رانندگانی واقعی تاکسی اضافه خواهند شد.

عزتی تصریح کرد: گنجایش این طرح به حدی است که تمامی رانندگان تاکسی استان را شامل می‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح نیز گفت: زمان اجرای این طرح مشخص نیست و نمی‌توان زمان دقیق آن را بیان کرد اما توافقات صورت گرفته و جای نگرانی نیست.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/16120
اخبار مرتبط

نظرات شما