41 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بسته معیشتی دریافت نکرده‌اند

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 41 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد که حدود 80 هزار نفر می‌شوند بسته کمک معیشتی دولت را دریافت نکرده‌اند که در حال بررسی این موضوع هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مجتبی احمدلو مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:‌ 2 میلیون خانوار را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کرده‌ایم که تحت پوشش کمیته امداد هستند از این تعداد 41 هزار خانوار تاکنون کمک معیشتی دریافت نکرده‌اند که حدود 80 هزار نفر می‌شوند.

وی بیان داشت: رئیس کمیته امداد بارها با دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص مکاتبه داشته است تا هر چه سریع‌تر مشکلات این تعداد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حل شود.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که این تعداد از خانوارها‌ی تحت پوشش کمیته امداد یا به صورت مستقیم یارانه دریافت نمی‌کنند و یا اینکه بدسرپرست هستند که باید با مراجعه به پلیس +10 این موضوع را مطرح و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

احمدلو بیان داشت: به هر حال این موضوع در دست بررسی است و ممکن است که تعدادی از سرپرستان خانوار هم تحت پوشش کمیته امداد نباشند ولی یارانه و معیشتی به حساب سرپرست واریز می‌شود به عنوان مثال ممکن است سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد است از همسرش طلاق گرفته باشد و نسبت به جداسازی یارانه اقدام نکرده باشد و همچنان یارانه و معیشتی به حساب همسر سابقش واریز شود.

وی تأکید کرد: افرادی که یارانه نگرفته‌اند نمی‌توانند معیشتی دریافت کنند بنابر این باید ابتدا نسبت به ثبت‌نام یارانه اقدام کنند و سپس معیشتی دریافت کنند.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ممکن است در آزمون وسع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بانک‌های اطلاعاتی آنها مشخص است به اشتباه یارانه مددجوی کمیته امداد را قطع کرده باشند که این موضوع هم باید مورد اعتراض قرار گیرد و مجدداً بررسی شود تا نسبت به وصل یارانه و بعد از آن معیشتی اقدام شود.

احمدلو یادآور شد: به هر حال با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همین طور سازمان هدفمندی یارانه‌ها مکاتباتی برقرار شده است تا این تعداد از مددجویان کمیته امداد که معیشتی دریافت نمی‌کنند هم نسبت به پرداخت معیشتی آنها اقدام شود.


انتهای پیام/
منبع:فارس
http://qomefarda.ir/16189
اخبار مرتبط

نظرات شما