مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

اجرای طرح تحفه در قم/تعیین گذر فرهنگی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اینکه طرح تحفه با اعتبار 270میلیارد ریال اجرا خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی یکی از خیابان های استان به عنوان گذر فرهنگی اعلام خواهد شد و هرکسی تغییر کاربری دهد تسهیلات 4درصد دریافت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید موسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید است،اظهار داشت: در این خصوص برنامه های بسیاری در اداره کل فرهنگ و ارشاد قم در حال اجرا و دنبال می شود.
وی ادامه داد: در راستای تولید و اشتغال، وزارت خانه برنامه های بسیاری طراحی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به طرح گذر فرهنگی، عنوان داشت: این طرح با برنامه ریزی و مطالعه در شهر ها انجام خواهد شد به همین منظور یک گذر فرهنگی هم در قم در نظر گرفته خواهد شد.
وی ابراز داشت: تعیین گذر فرهنگی قم در هفته آینده در جلسه ای انجام خواهد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته برای این مسئله،گفت: مهمترین اصل این طرح، فرهنگی بودن آن است و باید در این گذر و یا خیابان سینما، رسانه های دیجیتال، کتاب فروشی، نگارخانه، صنایع دستی و... وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر کسی در این گذر فرهنگی کاربری مغازه خود را تغییر دهد تا ۳۰۰ میلیون تومان وام ۴درصد دریافت خواهد کرد و هنوز در این مسئله محدودیتی نداریم.

مدیرکل با اشاره به طرح تحفه تصریح کرد: این طرح به منظور اجرایی شدن برنامه تولید و اشتغال فرهنگ و هنر است.

وی عنوان داشت: برای این طرح ۲۷میلیارد تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه بازپرداخت این طرح ۴ساله و ۱۸ درصد است،گفت: دو درصد از ۱۸درصد توسط دولت و مابقی توسط فرد پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به طرح های زیر یک میلیارد از استان و بالای یک میلیارد از تهران تسهیلات پرداخت خواهد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به اینکه بانک عامل هم بانک آینده است،گفت:  ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۱۱۰ میلیارد ریال برای رسته «رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال»، ۹۰ میلیارد ریال برای رسته «فرهنگی» و ۷۰ میلیارد ریال برای رسته «هنری» است

وی در خاتمه گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات در این زمینه ابتدا باید در سامانه تحفه به نشانی اینترنتی https://tohfeh.farhang.gov.ir ثبت‌نام کنند و طرح توجیهی آن‌ها پس از بررسی‌های اولیه توسط دبیرخانه به کارگروه استانی ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/16193
اخبار مرتبط

نظرات شما