چاپ افست و کاربردهای آن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  صنعت چاپ هم مانند اکثر صنایع دیگر انواع مختلف و متنوعی دارد که هر کدام برای شرایط خاصی مناسب هستند و کاربرد مخصوص به خود را دارند. در این مطلب سعی داریم شما را با چاپ افست آشنا کنیم و بررسی کنیم که این نوع چاپ در چه مواردی کاربرد دارد. با ما همراه باشید.

چاپ افست چیست ؟

چاپ افست یکی از انواع چاپ است که در آن عکس یا نوشته را روی سطح یک استوانه از جنس لاستیک می گذارند و با کمک یک استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می کنند. درحال حاضر چاپ افست کاربردهای زیادی به خصوص برای مواردی  که با تیراژ بالا چاپ می شوند مانند بروشور، تراکت، کاتالوگ، پوستر و... استفاده می شود. این مساله را باید تفاوت اصلی بین چاپ افست و چاپ دیجیتال دانست که در چاپ افست حتی در تیراژ بالا کیفیت کار لطمه نمی خورد ولی چاپ دیجیتال اگرچه سریع تر انجام می شود اما کیفیتش به اندازه افست بالا نیست و بیشتر به درد تیراژهای پایین می خورد.
در چاپ افست کیفت و دقت کار بالاست و این را باید اصلی ترین مزیت آن دانست. از آنجا که در چاپ افست می توان انتظار کیفیت بالای چاپ را داشت به جز موارد بالا از این چاپ می توان در چاپ کتاب های نفیس نیز بهره برد.
همانطور که در بالا ذکر شد افست در چاپ چیزهایی که تیراژ بالا لازم دارند کاربرد فراوانی دارد. در کسب و کارهای امروزی افراد به دنبال راه های تبلیغاتی هستند که کمترین هزینه را به آنها تحمیل کند و درعین حال نتایج مورد نظرشان را نیز به دست آورد. استفاده از بروشورها و تراکت ها و.... امری رایج برای نیل به این هدف است. درادامه به بررسی برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

چاپ پاکت نامه

درحال حاضر چاپ پاکت نامه برای بسیاری از کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است و برخلاف  زمان قدیم کیفیت، جلوه و زیبایی آن اهمیت زیادی برای افراد دارد. پاکت نامه هم برای افراد عادی در زندگی روزمره کاربرد دارد و هم برای همه شرکت ها و کسب و کارها وجود آن در سایزهای مختلف بسیار ضروری است. چاپ پاکت نامه از آن دست مواردی است که هم می توان به روش افست و هم به روش دیجیتال به چاپ رساند. اما تفاوت این دو در چیست؟ چاپ افست اگرچه زمان بیشتری را از افراد می گیرد تا فرایند چاپ انجام شود اما کیفیت بالاتری دارد در چاپ دیجیتال زمان کمتری لازم است و اگرچه کیفیت آن به اندازه کیفیت چاپ افست بالا نیست اما نباید نگران بود زیرا کیفیت چاپ در نوع دیجیتال هم قابل قبول است. درواقع چاپ دیجیتال برای تیراژ پایین و چاپ افست برای تیراژ بالای پاکت نامه به صرفه است.  اینکه شما کدام گزینه را انتخاب می کنید بستگی به کسب و کار و منافعتان دارد.

چاپ بروشور

درحال حاضر بروشور به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارها در تبلیغات و معرفی محصولات به حساب می آید و تقریبا همه شرکت ها چه شرکت های کوچک و چه شرکت های بزرگ از این روش استفاده می کنند. بنابراین براساس این کاربرد شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش بیاید که کدام نوع چاپ انتخاب مناسب تری برای چاپ بروشور است. چاپ بروشور نیز دقیقا مانند چاپ پاکت نامه هم به صورت افست و هم به صورت دیجیتال انجام می شود. چاپ بروشور به صورت افست برای تیراژهای بالا بسیار مناسب است. بهتر است برای زمان هایی که وقت کافی برای چاپ بروشورتان دارید گزینه چاپ افست را انتخاب کنید زیرا این چاپ نسبت به چاپ دیجیتال زمان بیشتری می برد. اما زمان هایی که تیراژ پایین است و زمان محدود گزینه چاپ دیجیتال انتخاب بهتری است.
در هر صورت فرقی ندارد کدام نوع چاپ را انتخاب می کنید، اگر قصد دارید با تیراژ بالا بروشور و پاکت نامه چاپ کنید و یا هر فعالیت چاپی دیگری را انجام دهید، بهتر است به دنبال گزینه هایی باشید که چه قبل و چه بعد از چاپ خدمات مناسبی ارائه دهند تا احتمال ضررتان به صفر برسد. روتا پرینت می تواند گزینه مناسبی  باشد که دنبالش می گردید. شما می توانید بدون نگرانی از اول تا انتهای کار را مطلع شوید، نمونه کار ببینید و در نهایت تصمیم بگیرید.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/16855
اخبار مرتبط

نظرات شما