قم فردا گزارش می دهد؛

ضدعفونی کردن روزانه شهر برای نابودی ویروس کرونا / پاک سازی معابر ادامه خواهد داشت

ضد عفونی کردن معابر و خیابان های شهر این روزها با شدت تمام ادامه دارد و تقریبا بسیاری از معابر شلوغ چندین بار تاکنون ضدعفونی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، 18 روز از زمان مشخص شدن اولین آزمایش های بیماران مبتلا به کرونا در قم می گذرد و در طی این  مدت علاوه بر شهر قم چندین شهر کشور نیز به صورت جدی در حال مقابله با این ویروس هستند، ویروسی که سوغات کشور چین برای مردم جهان است.

در این میان در طی این مدت موضوعی که بارها صدای مسئولان وزارت بهداشت و حتی پزشکان شهر قم را نیز درآورده است عدم رعایت اصول بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از سوی برخی از مردم است که موجب شده است روند شیوع این بیماری سرعت بیشتری بگیرد.

نکته قابل توجه در این دوران همدلی و اتحادی است که بین مسئولان استان در مسیر مبارزه با این ویروس خطرناک اما قابل کنترل ایجاد شده است.

نیروهای نظامی در کنار نیروهای دولتی و اجرایی استان قم همه و همه با وحدت رویه به دنبال برطرف کردن مشکلات نیروهای درمانی ، بیماران و شهروندان هستند.

یکی از اقداماتی که از هفته گذشته آغاز شده است ، ضدعفونی کردن معابر و خیابان های شهر است که این روزها با شدت بیشتری در حال انجام است و هر روز این روند ادامه داد.

ضدعفونی کردن معابر همچنان ادامه دارد

مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با بیان این که روزانه بین 30 تا 35 دستگاه سبک و سنگین اقدام به ضدعفونی کردن خیابان های شهر می کنند، اظهار داشت: در هفته های اخیر و با اعلام نیازی که از سوی ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در قم صورت گرفت، یگان پدافند جنگ نوین 24 بعثت نیروی زمینی سپاه با 12 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین وارد شهر قم شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این یگان پدافند جنگ نوین سپاه قم نیز با 5 دستگاه وارد عمل شد و علاوه بر این جهادکشاورزی استان نیز تعدادی تراکتور مجهز را برای ضدعفونی کردن معابر در اختیار ستاد قرار داد.

کبیری پور افزود: این کار از یک هفته گذشته شروع شده است و با توجه به مسیرهایی که روزانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی داده می شود این کار صورت می گیرد.

وی با بیان این که ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر می تواند تا حدودی جلوی گسترش این ویروس را بگیرد، تاکید کرد: با نظر دانشگاه علوم پزشکی برخی از مکان ها مانند بیمارستان ها هر 48 ساعت یک بار و مراکز دیگری مانند حرم مطهر و جمکران هر 72 ساعت ضدعفونی می شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) تاکید کرد: علاوه بر این پایگاه های بسیج قم نیز با هماهنگی صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مواد ضد عفونی که توسط این دانشگاه ، خیرین و برخی از تولید کنندگان در اختیار آن ها قرار می گیرد، اقدام به ضد عفونی مساجد و سایر مکان های عمومی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اقدامات قطعا می تواند در کنترل و مهار این ویروس تاثیر گذار باشد و تا زمانی که ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان تشخیص بدهد این کار با قدرت ادامه خواهد داشت.

ضدعفونی کردن معابر خطری برای مردم ندارد

دکتر سید محمد حسین طاهایی نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که ضدعفونی کردن شوارع ، معابر و مکان های آلوده یکی از روش های متداول برای مبارزه با این ویروس است، اظهار داشت: این ویروس برخلاف سایر ویروس های مشابه به دلیل وزن بالایی که دارد نمی تواند در هوا بماند و به همین علت بر روی سطح قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به همین علت ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر می تواند تا حدود زیادی ویروس هایی که در سطح شهر وجود دارد را از بین ببرد.

دکتر طاهایی بیان داشت: موادی که برای ضدعفونی کردن مورد استفاده قرار می گیرد، هیدروکلراید سدیم است که اثر بخشی خوبی بر روی ویروس ها دارد و آن ها را از بین می برد.
وی افزود: این ماده هیچ ضرری برای مردم ندارد و مردم از این جهت نباید نگرانی داشته باشند.

مدیر درمانگاه پوست و مو ایرانیان تصریح کرد: با توجه به ویژگی های که این ویروس دارد و بیشتر بر روی محیطی مانند کف خیابان و دیوارها و نماهای ساختمان قرار می گیرد، با ضدعفونی کردن می تواند آن ها را از بین برد.

همکاری مردم گام آخر

در واقع باید گفت این روزها همه مسئولان و دستگاه های مختلف شهری باید همدلی و وحدت به دنبال ریشه کنی این بیماری هستند اما این پایان کار نیست.

این مردم هستند که باید با رعایت اصول بهداشتی و همچنین عمل کردن به توصیه های بهداشتی از قبیل شستن مداوم دست ها و قرنطینه کردن خود در منازل راه را بر روی انتشار این ویروس خطرناک ببندند و اگر این همکاری و همدلی در بین مردم به وجود نیاید، روزهای سخت تری در انتظار همه شهروندان خواهد بود.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/17192
اخبار مرتبط

نظرات شما