قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم

مردم به قرنطینه خانگی پایبند باشند پایان فروردین بر کرونا غلبه می‌کنیم

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه روند صعودی بستری بیماران کرونایی در این استان قطعاً به دلیل عدم رعایت بهداشت فردی است، گفت: درصورتی‌ که مردم به قرنطینه خانگی پایبند باشند تا پایان فروردین‌ماه امکان غلبه بر بحران کرونا به وجود می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی ابرازه در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بیش از هزار بیمار کرونایی و مشکوک به این ویروس در سطح مراکز درمانی قم بستری هستند و نتیجه آزمایش ۶۶۸ نفر نیز مثبت اعلام‌شده است.

وی اضافه کرد: استان در وضعیت بحرانی در مقابله با کرونا قرار دارد و برای عبور از این وضعیت باید تمام مردم به کمک علوم پزشکی استان بیایند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: آمار بهبودی در مراکز درمانی قم نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده‌است و کادر درمانی و پزشکان قم در مسیر شکست کرونا، جان‌برکف در حال مبارزه هستند و انتظار می‌رود مردم با رعایت مسائل بهداشتی از تعداد مراجعات به مراکز درمانی بکاهند.

وی عنوان کرد: مردم به‌هیچ‌وجه به دنبال سفر و گردش‌های پایان هفته‌ای نباشند، در خانه ماندن مردم می‌تواند در مدیریت بحران موجود کمک کند.

ابرازه تصریح کرد: درصورتی‌ که مردم به قرنطینه خانگی پایبند باشند تا پایان فروردین‌ماه امکان غلبه بر بحران کرونا به وجود می‌آید و مردم در فصل اردیبهشت و بعدازآن می‌توانند با خیال آسوده به سفر و گشت‌وگذار بپردازند.

وی تصریح کرد: کادر درمانی قم به‌صورت شبانه‌روزی مشغول مبارزه و خدمات‌رسانی هستند اما چون فعالیت آن‌ها در یک محیط بسته صورت می‌گیرد در انظار عموم مردم نمود ندارد.

وی یادآور شد: در برخی مناطق قم که به رعایت اصول بهداشتی پایبند بودند تعداد افراد بستری و مبتلا به‌شدت پایین است.

ابرازه تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی در کاهش ابتلا به این ویروس نقش اول را بازی می‌کند و شایسته نیست که برای جلوگیری از تجمعات از قوه قهریه و نیروی انتظامی استفاده شود.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه با اشاره به وضعیت تأمین ماسک و اقلام بهداشتی ابراز کرد: تأمین این تجهیزات بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

وی عنوان کرد: مسؤولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از راه‌اندازی خط تولید ماسک و دستکش‌های بهداشتی در شهرک صنعتی شکوهیه خبر داده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی منتظر دریافت محصولات این واحدهای تولیدی است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17228
اخبار مرتبط

نظرات شما