فوتبال اروپا تحت تاثیر ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کنفدراسیون فوتبال اروپا به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و آمار مبتلایان به این ویروس در اروپا تا اطلاع ثانوی بازیکنان و داوران رقابت‌های اروپایی را از دست دادن با یکدیگر منع کرد.

فوتبال اروپا تحت تاثیر ویروس کرونا

یوفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ممنوعیت برای تمامی بازی‌های اروپا است. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی و به منظور کاهش گسترش ویروس کرونا این تصمیم گرفته شده است.

یوفا در خصوص قرنطینه ایتالیا و تاثیر آن بر روی نمایندگان این کشور مانند اینترمیلان و آتالانتا در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا هم تصمیمات جدیدی می‌گیرد و به زودی طی بیانیه‌ای آن را رسانه‌ای می‌کند.

فوتبال اروپا تحت تاثیر ویروس کرونا

پس از شیوع ویروس کرونا در چین و انتقال آن به سایر کشور‌ها، سران ورزشی در سراسر جهان رقابت‌های مختلف را لغو کردند، اما کشور‌هایی مانند ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ... لیگ‌های برتر فوتبال خود را طبق برنامه برگزار کردند.

وضعیت بحرانی کرونا در ایتالیا

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا درپی افزایش شیوع ویروس کرونا و قرنطینه چند شهر این کشور گفت: ما باید ارزیابی‌های لازم را انجام دهیم. اگر این شرایط تداوم داشته باشد باید مسابقات سری آ را لغو کنید.

قرنطینه شهر‌های مختلف ایتالیا هم باعث نشد بازی‌های سری آ این کشور لغو شود. تعداد زیادی از بازیکنان و داوران فوتبال خواهان لغو این مسابقات هستند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در فوتبال ایتالیا

البته طبق ادعای دی مارتزیو، خبرنگار SkySport، الساندرو فاوالی، مدافع ۲۷ ساله شاغل در سری C ایتالیا، بعد از انجام تست‌های پزشکی مشخص شد به بیماری کرونا مبتلا شده است.

بازیکنان تهدید کردند

همچنین اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای ایتالیا تهدید کرده در صورتی که سلامت بازیکنان شاغل در فوتبال باشگاهی این کشور نادیده گرفته شود، از هفته آینده بازیکنان دست به اعتصاب خواهند زد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که این ویروس خیلی راحت منتقل می‌شود. در برخی موارد شخصی که ناقل کرونا است به دلیل شرایط بدنی از این موضوع اطلاعی ندارد.

در حال حاضر برخی از ورزشکاران در کشور‌های مختلف برای تست کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه کرده اند، اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که آیا ورزشکاری به این بیماری مبتلا شده است یا خیر.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17250
اخبار مرتبط

نظرات شما