مهام‌پلیمر قید صعود به لیگ برتر فوتبال را زد

تیم فوتبال مهام‌پلیمر قم به دنبال تصمیم مسوولان این باشگاه قید حضور در دوره جدید لیگ و رقابت با مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، تیم فوتبال مهام‌پلیمر قم در سال 1398 به عنوان جایگزین تیم صبا نماینده استان قم در مسابقات لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور شد و متشکل از کادر فنی بومی و بازیکنان شاخص این رده برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر با حریفان خود رقابت کرد.

این تیم در مرحله گروهی بازی‌ها با تیم‌هایی همچون آتاک گچساران، سپاهان دورود، آلومینیوم سازی اراک، بعثت کرمانشاه و خیبر خرم‌آباد هم‌گروه بود و در رقابتی نزدیک و حساس با حریفان سرسخت خود سرانجام موفق به کسب مجوز صعود به مرحله دوم مسابقات فصل 99 – 1398 لیگ دسته اول کشور شد.

نماینده فوتبال قم با هدایت محمد علیخانی از مربیان جوان و تحصیل کرده فوتبال قم و مدیریت فنی داوود عاصم‌آبادی سرمربی موفق صبای قم در سه دوره لیگ دسته اول جوانان ایران که یکی از چهره‌های با سابقه فوتبال قم نیز محسوب می‌شود، در لیگ دسته اول به میدان رفت اما نتوانست از مرحله دوم بالاتر برود.

 

ناکامی نماینده فوتبال قم و ناامیدی از صعود به لیگ برتر

نماینده قم در مشهد مقدس با حریفان حاضر در مرحله دوم رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور به رقابت پرداخت ولی با قبول سه شکست و یک پیروزی به کار خود در این مرحله از بازی‌ها پایان داد تا بدون کسب مجوز صعود و نا امید از صعود به لیگ برتر با دست خالی به قم باز گردد.

ناکامی در این مرحله از رقابت‌ها خبرهایی مبنی بر احتمال انصراف مسوولان مهام‌پلیمر از ادامه حضور این تیم در لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور را بر سر زبان‌ها انداخت و حتی داوود عاصم‌آبادی مدیر فنی مهامی‌ها از تصمیم مدیرعامل این باشگاه برای قطعی کردن این تصمیم خبر داد.

 

هزینه کردن در لیگ‌های پایه توجیه اقتصادی ندارد

سرانجام مدیرعامل باشگاه مهام‌پلیمر قم خبر کناره‌گیری این تیم از لیگ دسته اول فوتبال امیدهای کشور را تایید کرد و گفت: هزینه کردن در لیگ‌های پایه توجیه اقتصادی ندارد، حتی با صعود به لیگ برتر هم شرایط همین بود، البته از نتایج کسب شده تیمم ناراضی نیستم ولی انتظار بیشتری داشتیم که محقق نشد.

مصطفی نیکوحرفیان اضافه کرد: امتیاز تیم دولتی و متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان قم است ولی در قم ورزش اولویت نیست و چندان حمایت نمی‌شود، ضمنا برخی از بازیکنان ما دیگر شرایط بازی در سنی رده امید را ندارند و از آنها در رده بزرگسالان استفاده می‌شود.

 

استعدادهای فوتبال قم در بیم و امید

بعد از تصمیم غیرکارشناسی مسوولان استان قم مبنی بر انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی صبا که منجر به نابودی تیم‌های رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان این باشگاه شد، یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته ورزشی در قم، نداشتن حامی مالی بوده و هست و با انصراف مهام‌پلیمر از تیم‌داری در لیگ دسته اول فوتبال امیدهای ایران، سهمیه قم در این رده سنی در خطر و حضور قم در این سطح لیگ ایران در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد، ضمن اینکه بازیکنان مهام‌پلیمر و دیگر استعدادهایی که توانایی بازی در این تیم را دارند از این پس در بیم و امید حضور یا عدم حضور نماینده قم در لیگ دسته اول فوتبال امیدهای ایران خواهند بود.

باید به انتظار نشست و دید بعد از پایان یافتن ماجرای کرونا و در شرایطی که تنها 11 ماه تا پایان دوره چهار ساله هیات فوتبال استان قم باقی مانده، اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال آیا آنقدر با یکدیگر تعامل دارند و دلسوز استعدادهای فوتبال قم هستند که جایگزینی برای تیم مهام‌پلیمر برای تداوم حضور فوتبال قم در لیگ دسته اول امیدهای ایران پیدا کنند یا خیر؟




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17753
اخبار مرتبط

نظرات شما