یادداشت؛

جهش تولید و همت مسئولان

نام‌گذاری دو سال متوالی به نام تولید نشان از اهمیت مسئله تولید در شرایط کنونی کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رهبر معظم انقلاب امسال را بانام جهش تولید نام‌گذاری کرد، درست بعد از سال 98 که ایشان آن را رونق تولید نام‌گذاری کردند.

نام‌گذاری دو سال متوالی به نام تولید نشان از اهمیت مسئله تولید در شرایط کنونی کشور دارد، علاوه بر این با بررسی تحولات دو سال اخیر به‌راحتی می‌توان به اهداف این نام‌گذاری‌ها و دوراندیشی مقام معظم رهبری پی برد.

درواقع در دو سال اخیر دشمنان نظام و به‌خصوص استکبار جهانی بر روی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران انگشت گذاشته است، جایی که کشور بر اساس تصمیم‌گیری‌های غلط مسئولان و ریل‌گذاری نامناسب در دولت‌های مختلف به کشوری واردکننده تبدیل‌شده است.

به عبارت دقیق‌تر کشور در طی این سال‌ها بیشتر بر روی صادرات نفت خام تکیه کرده و به دلیل منفعت بالایی که واردات کالا دارد سرمایه‌گذاری‌های افراد و شرکت‌های خصوصی به‌جای تولید به سمت واردات گسیل‌شده است.

برای درک این مهم به‌راحتی می‌توان به لیست کالاهای وارداتی در سال‌های اخیر مراجعه کرد، جایی که از کلاه‌گیس گرفته تا محصولاتی که حتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند وارد کشور شده‌اند و از آن سمت بیشتر کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور وارد رکود شده‌اند.

از سوی دیگر جهش تولید و توجه به تولید زمانی از اهمیت بالایی برخوردار است که بدانیم کشور ما دارای نیروی جوان و کارآمد در تمامی بخش‌ها است و همین موضوع می‌تواند به یک ابزار مهم در جهش تولید باشد.

به‌هرحال هر کار تولیدی و صنعتی علاوه بر فنّاوری نیازمند نیروی انسانی نیز هست که در کشور نیروی کار آماده و جوان وجود دارد.

اهمیت دیگر جهش تولید در مقطع کنونی وجود بیکاری در کشور است که به کار افتادن کارخانه‌ها تولیدی می‌تواند این مشکل را نیز حل کند.

از سوی دیگر ورود کشور به جهش تولید و تأمین اغلب نیازهای کشور در داخل تقریباً در درازمدت می‌تواند تحریم‌های ظالمانه را بی‌اثر کند و راه را بر این‌گونه اقدامات ببندد.

علاوه بر این تولید اجناس باکیفیت نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چراکه تولید باکیفیت می‌تواند راه را بر صادرات محصولات ایرانی باز کند و خود عامل دیگری شود تا تحریم‌ها دیگر اثرگذار نباشد.

به‌هرحال جهش تولید در مقطع کنونی نیازمند همت بالای مدیران و مسئولان به‌خصوص دولتی‌ها دارد تا با تحقق آن رشد و توسعه کشور را فراهم سازند.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17754
اخبار مرتبط

نظرات شما