حمایت قضایی از طرح فاصله گذاری اجتماعی و مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، میزان نوشت: رئیس کل دادگستری استان یزد طرح فاصله گذاری اجتماعی را در راستای تأمین سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و از تشکیل پرونده قضایی برای فروشندگان الکل‌های تقلبی و برخی توزیع کنندگان متخلف تجهیزات پزشکی خبر داد.

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، طرح فاصله گذاری اجتماعی را در راستای تأمین سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و گفت: همه شهروندان باید در اجرای این طرح پیشگیرانه نهایت همکاری را با اجرا کنندگان این طرح داشته باشند و از طرح فاصله گذاری اجتماعی و مصوبات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا حمایت قضایی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری یزد اظهار کرد: دادستان‌های شهرستان‌های استان یزد و رؤسای دادگاه‌های بخش ضمن حضور فعال در جلسات ستاد شهرستانی مدیریت و مقابله با کرونا مأموریت یافتند تا ضمن صدور مجوزهای قضایی لازم از ایستگاه‌های برقرار شده سرکشی و نحوه اجرای طرح را به صورت دقیق نظارت و کنترل نمایند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات مجوز پلمپ و تعطیلی تمامی واحدهای اقامتی که مسافر پذیرش کردند و تالارهایی که مراسم جمعی برگزار کردند صادر و با اقدامات اجرایی ضابطین و همکاری اتاق اصناف و اماکن، ده‌ها مرکز پلمپ شده است.

دهشیری از تشکیل پرونده قضایی برای فروشندگان الکل‌های تقلبی و برخی توزیع کنندگان متخلف تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: سلامت شهروندان مسئله‌ای نیست که مورد مسامحه قرار گیرد و با متخلفان در این زمینه برخورد جدی و قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری یزد نظارت بر طرح تأمین سلامت کارگران و صنایع تولیدی را خواستار شد و بیان کرد: دادستان‌ها باید از روند ضدعفونی و تأمین سلامت کارگران در واحدهای تولیدی بازدید و موارد تخلف را تذکر و عندالاقتضا مورد رسیدگی قرار دهند.

وی یادآور شد: مبارزه و غلبه بر ویروس منحوس کرونا نیازمند عزم جدی همه مردم و تبعیت شهروندان از طرح‌ها و برنامه‌های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از جمله فاصله گذاری اجتماعی و همکاری و توجه به هشدارهای مدافعان سلامت، تا قطع زنجیره شیوع و ابتلا است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17839
اخبار مرتبط

نظرات شما