عمده‌ترین مشکل تولید کنندگان در دریافت تسهیلات بانکی است/ بانک‌ها به جای کمک به تولید خودشان بنگاه‌داری می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نام گذاری سال 99 به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: قوای سه گانه باید عزم خود را برای اجرایی کردن شعار سال جزم کنند و تمام تلاش خود را برای این موضوع به کار گیرند.

وی افزود: در حوزه تولید ما با مشکلات مختلفی مواجه هستیم اما می‌توان گفت که عمده‌ترین مشکل تولید کنندگان ما در حوزه اخذ مجوزها و همچنین دریافت تسهیلات بانکی است.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: متأسفانه بانک‌های ما در بحث پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان سلیقه‌ای عمل می‌کنند و از سوی دیگر به جای اینکه به چرخه تولید کمک کنند خود اقدام به بنگاهداری می‌کنند.            

داداشی خاطرنشان کرد: شکایات متعددی از طرف سرمایه گذاران مطرح کشور به کمیسیون اصل 90 واصل شده که هیأت مدیره‌های بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران از آنها پول خواسته‌اند.

وی افزود: در همه دنیا بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به چرخه تولید کمک می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما یا بانک‌ها خود بنگاهدار هستند و یا اگر وامی هم بدهند این تسهیلات با بهره بالا پرداخت می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17848
اخبار مرتبط

نظرات شما