ورود عربستانی‌ها به لیگ جزیره/ آغاز جنگ اعراب در فوتبال اروپا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،درحالی که لیگ جزیره انگلیس به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است. محمد بن سلمان ولیعهد کشور عربستان سعودی در نظر دارد تا با مبلغ ۳۴۰ میلیون پوند تیم فوتبال نیوکاسل را خریداری کند.

مایک اشلی مالک باشگاه نیوکاسل است. از ابتدای فصل بن سلمان با او وارد مذاکره شده بود. اشلی تمایلی به فروش تیمش نداشت. اما حالا شرایط فرق کرده است و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آتی این انتقال نهایی شود. مایک اشلی پس از ۱۳ سال تصمیم دارد تا تیمش را به فروش برساند.

روزنامه دیلی تلگراف مدعی شده است که مسئولان تیم نیوکاسل با یک کنسرسیوم عربستانی به توافق رسیده اند. کنسرسیوم به ترکیب چند فرد و شرکت گفته می‌شود که منابع مالی خود را با هم ادغام می‌کنند.

برادران روبن هم از اعضای این کنسرسیوم هستند. این ۲ برادر در سال ۲۰۱۳ به عنوان دومی ثروتمندترین افراد انگلیس رسیدند. سرمایه این ۲ برادر ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. این کنسرسیوم پروژه خرید تیم نیوکاسل را Zebra نام گذاری کرده که به معنای گورخر است.

مسئولان لیگ جزیره درحال بررسی وضعیت مالی این کنسرسیوم عربستانی هستند. در صورت تایید موجودی مبلغ آن ها، انتقال مالکیت صورت می‌گیرد.

اگرچه خبر می‌رسد، بن سلمان هنوز هم به دنبال خرید تیم فوتبال منچستر یونایتد با مبلغی نجومی است. طبق نظرسنجی از هواداران تیم منچستر یونایتد ۹۱ درصد از آن‌ها موافق خرید تیم محبوبشان توسط بن سلمان بودند. خانواده ثروتمند گلیزر اکنون مالک شیاطین سرخ هستند.

در هر صورت هر تیمی که بن سلمان خریداری کند ثروت خاندان سلطنتی کشور عربستان به آن تیم سرازیر می‌شود و باید شاهد حضور ستاره‌های دنیای فوتبال در آن تیم باشیم. ثروت ولیعهد عربستان حدود ۳ میلیارد پوند برآورد شده است که حدودا معادل ۵۷ هزار میلیارد تومان است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17869
اخبار مرتبط

نظرات شما