کارشناس بازی های رایانه ای:

رده سنی در بازی توسط کاربران ایرانی جدی گرفته نمی شود

جمشیدی، کارشناس و پژوهشگر بازی های رایانه ای گفت: امروز کاربران ایرانی بازی های متناسب با سن خود انتخاب نمی کنند و به دلیل آن خشونتی که در برخی بازی ها وجود دارد افسردگی و پرخاشگری در کاربران به وجود می آید.

 مرتضی جمشیدی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به بازی های رایانه ای، اظهار داشت:امروز انتخاب بازی های اکشن برای کودکان و نوجوانان به دلیل وجود هیجان از رتبه های بیشتری برخوردار است.
وی ادامه داد: البته امروز با وجود برخی بازی های فکری، فرهنگ انتخاب بازی های اکشن در بین کاربران کمتر شده است و به سمت بازی های متنوع هم می رود.
این کارشناس بازی های رایانه ای با اشاره به بازی های مورد پسند کاربران ایرانی، گفت: تقریباً اگر بخواهیم ده بازی اول کودکان و نوجوانان در کشور را بگوییم. البته بازی اول GTA و بازی سوم Conter بوده است اما بازی های دیگر مانند پو، فوتبال، فیفا، انگری بردز، تام سخنگو و حتی باقلوا هم در آن‌ها دیده می شود.
وی عنوان داد: امروز کاربران ایرانی بازی های متناسب با سن خود انتخاب نمی کنند و به دلیل آن خشونتی که در برخی بازی ها وجود دارد افسردگی و پرخاشگری در کاربران به وجود می آید.
جمشیدی به وظایف خانواده ها در این راستا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در تولید بازی ها و حتی بازی های وارداتی باید رده سنی توسط دولت، حکومت و قانون جدی گرفته شود.
وی اضافه کرد: خانواده ها در خصوص رده سنی بازی و نوع بازی اطلاعات کافی ندارند و فرزندان چندبرابر از کودکان در این زمینه جلوتر هستند.
این کارشناس بازی افزود: در خصوص بازی های خارجی می توانیم بازی هایی را وارد کنیم که به سفارش ایران تولید شده و آن مسائلی که برای مهم است در آن ها رعایت شده است.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17970
اخبار مرتبط

نظرات شما