قم فردا گزارش می‌دهد؛

پیامک عجیب ارسال‌شده به تاکسی‌داران قم!

بعد از تعطیلات نوروز پیامکی تحت عنوان پرداخت حق بیمه برای تاکسی داران قمی ارسال شد که هیچ مدیر قمی مسئولیت آن را نمی پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بعد از تعطیلات نوروز پیامکی تحت عنوان پرداخت حق بیمه برای تاکسی داران قمی ارسال شد؛ مضمون این پیامک به این شرح بود" قابل توجه بیمه شدگان محترم: با توجه به مشخص نشدن مبلغ قطعی حق بیمه سال جاری مبلغ 350000تومان بابت حق بیمه فروردین ماه به صورت علی الحساب تا تاریخ 19/1/99 واریز نماید."


پیامک توسط تعاونی تاکسی رانی ارسال شده است

عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در این زمینه در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد: بیمه های رانندگان تاکسی بر عهده سازمان تاکسی رانی نیست و زیر نظر شرکت تعاونی تاکسی رانی است و این شرکت لیست را برای تأمین اجتماعی ارسال می کند.

وی افزود: بیمه رانندگان تاکسی به صورت خویش فرما است هزینه بیمه را رانندگان تاکسی پرداخت می کنند و لیست را تعاونی تاکسی رانی در اختیار تأمین اجتماعی قرار می دهد و این پیامک را تعاونی تاکسی رانی ارسال کرده است نه سازمان تاکسی رانی.


ایام هر چه می خواهد باشد باید حق بیمه پرداخت شود

ذاکریان در پاسخ به این سؤال که نظارت بر تعاونی تاکسیرانی بر عهده چه ارگانی می باشد؟ گفت: بر عهده سازمان تاکسی رانی است، رانندگان تاکسی اگر بیمه خود را پرداخت نکنند بیمه های آن‌ها قطع می شود.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری قم در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی بهتر نیست کمی به رانندگان تاکسی مهلت داد؟ گفت: ایام هرچه باشد فرقی ندارد بنده هم که کارمند هستم اگر حق بیمه ام را پرداخت نکنم بیمه ام قطع می شود این قانون است.

ذاکریان ادامه داد: این حق بیمه نه به جیب تاکسی رانی می رود نه تعاونی تاکسی رانی؛ این پول حق بیمه تاکسی ران ها است که به حساب تأمین اجتماعی به عنوان حق بیمه واریز می شود اگر پرداخت حق بیمه تأخیر بخورد بیمه این ها قطع می شود.

پیامک ارسال شده مورد تأیید اداره کل تأمین اجتماعی قم نیست

این اظهارات نشان دهنده این مسئله است که درخواست حق بیمه قبل از پایان ماه از طرف تأمین اجتماعی بوده است در این زمینه محمد تلخابی مسئول روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار کرد:  پیامک ارسال شده مورد تأیید اداره کل تأمین اجتماعی قم نیست و توسط کارگزار تاکسی رانی قم ارسال شده است.

وی گفت: هنوز حداقل دستمزد سال 99 توسط شورای عالی کار تعیین نشده است تا تأمین اجتماعی به تبع آن حق بیمه انواع مختلف بیمه را در سال جدید اعلام کند.

مسئول روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: در روزهای سخت کرونا تأمین اجتماعی در کنار مردم است و سعی نخواهد کرد نگرانی جدیدی برای مردم به وجود بیاورد.


تلخابی خاطرنشان کرد: زمانی که شورای عالی کار ریز دستمزدها را اعلام کند ما نیز مبلغ حق بیمه ها را بر اساس آن اعلام می کنیم و قبل از آن هرگز مسئله ای به عنوان حق بیمه علی الحساب نخواهیم گرفت تا زمانی که ریز دستمزدها اعلام نشده بیمه ها بر اساس همان نرخ سال قبل دریافت می شود و زمانی که رقم جدید اعلام شد بر اساس آن حق  بیمه ها هم اعلام می شود و مجدداً بر اساس آن مابه‌التفاوت دریافت می شود.

وی گفت: پیامک تعاونی تاکسیرانی قم باعث تعجب است که چگونه عدد 350 هزار تومان را محاسبه کردند که این مسئله برای ما هم جای سؤال دارد تأمین اجتماعی به دنبال تعامل است.

در هر صورت مشخص است که ادارات در حال پاس کاری این توپ به یکدیگر هستند و هیچ کسی نمی خواهد این مسئله را گردن بگیرد و مشخص نیست این پیامک از سوی چه کسی ارسال شده است اما آن چه که مشخص است باید گفت هر ارگان و اداره ای که این نوع پیامک ها را ارسال می کند باید شرایط امروز جامعه را هم در نظر بگیرد.

انتهای پیام/170
گالری عکس
http://qomefarda.ir/18095
اخبار مرتبط

نظرات شما