در گفتگو با فرمانده سپاه قم مطرح شد:

اقدامات سپاه و بسیج در قم برای مبارزه با کرونا

سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم اقدامات سپاه و بسیج برای مبارزه با بیماری کرونا از ابتدای شیوع تا آخر فروردین ماه در استان را تشریح کرد.

سردار محمدتقی شاهچراغی امروز در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، اظهار داشت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) و قرارگاه مردمی کریمه اهل‌بیت(ع) در سه محور سلامت، معیشت و معنویت در اولویت برنامه‌ریزی و اجرا قرار گرفت.
وی افزود: تمامی فعالیت‌هایی که از شیوع بحث کرونا تاکنون به‌صورت پراکنده در سطح استان اجرا می‌شد، با رزمایش مذکور مدون و منسجم شد و در حال حاضر هر محله‌ای دقیقاً می‌داند که چه اقدام‌هایی را در سه محور یادشده باید انجام دهد.
فرمانده سپاه استان قم با اشاره آسیب دیدن خانواده‌ها از ویروس کرونا، به برخی برنامه‌های رزمایش «همدلی و کمک مؤمنانه» در حوزه معیشتی اشاره کرد و گفت: تعدادی خانواده نیازمند شناسایی‌شده و قرار است بسته‌های غذای گرم افطاری و سحری در هر شب و سحر ماه مبارک رمضان، با عنوان طرح علی یاوران و همچنین بسته‌های معیشتی بین آنان توزیع شود.
وی ادامه داد: توزیع بن کارت معیشتی برای دیگر خانواده‌های نیازمند در ماه مبارک رمضان نیز طرح دیگری است اجرا خواهد شد.
سردار شاهچراغی افزود: از دیگر طرح های معیشتی می توان به دادن مهلت به مستاجرین مسکونی و یا تجاری، طرح تکفل سه ماهه یا سالانه خانواده‌های نیازمند، راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال‌زایی خانگی و محلی، طرح هر محله یک قربانی، کمک به تأمین مایحتاج ضروری مردم توسط تیم های بسیج، شناسایی بانی برای پرداخت بدهی نیازمندان شامل اجاره‌بها و قبوض و وام، اعطای وام قرض‌الحسنه، تهیه کارت خرید رایگان یا تخفیف‌دار از فروشگاه‌های محل و برخی موارد دیگر اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات سه ناحیه مقاومت بسیج در مبارزه با کرونا از 15اسفندماه تا 31 فروردین ماه، گفت: بیش از 146هزار مورد غربالگری خانه به خانه جهت شناسایی بیماران کرونایی ، 44هزار مورد ویزیت و معاینه و طب سنجی رایگان  ، 190هزار مورد آموزش همگانی برای رعایت بهداشت ، بیش از 16هزار مورد سرکشی از خانواده های کرونایی و تأمین مایحتاج آن‌ها در این مدت انجام‌گرفته است.
فرمانده سپاه قم با اشاره به اقدامات دیگر این سه ناحیه مقاومت در این راستا، ادامه داد: توزیع بیش از 85هزار بسته فرهنگی و سرگرمی ، توزیع بیش از 190هزار بسته اقلام بهداشتی اهدایی وزارت بهداشت، توزیع 185هزار بسته معیشتی اهدایی خیرین ، توزیع بیش از 8هزار بسته معیشتی اهدایی فرمانده کل سپاه در محلات و بین نیازمندان استان در این مدت صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین در خصوص ضدعفونی شهر در این مدت بیش از 21هزار خودرو در روز، بیش از 10هزار مورد وسایل ورزشی و نیمکت پارک‌ها، بیش از 9هزار مورد ایستگاه اتوبوس در روز، بیش از دو هزار مسجد در روز ضدعفونی شده‌اند و در این مدت درب منازل و معابر عمومی هم ضدعفونی شده است.
سردار شاهچراغی ادامه داد: با توجه به عدم برگزاری تجمع و مراسم عزاداری برای متوفیان کرونایی، بیش از 18هزار مورد سرکشی از خانواده متوفیان کرونا و عرض تسلیت و برگزاری مراسم ترحیم مجازی و نیز توزیع بسته‌های بهداشتی بین خانواده‌های متوفی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در کل بیش از ۴۰ هزار نفر روز فعالیت توسط خواهران و برادران بسیجی از تولید گان و ماسک گرفته تا آشپزی و خدمات متنوع دیگر انجام‌شده است.
فرمانده سپاه قم با اشاره به برنامه‌های رزمایش «همدلی و کمک مؤمنانه» در حوزه معنویت خاطرنشان کرد: برنامه ختم قرآن مجازی برای متوفیان هر محله، برگزاری پویش‌های معنوی و مناجات و نماز جماعت خانگی، فضاسازی محیطی و شهری با موضوع‌ دینی و معنوی، ارتباط‌گیری طلاب به‌صورت تلفنی و مجازی و حضوری، پخش صوت ادعیه و مناجات از بلندگوهای مساجد و ادارات، تولید و انتشار مباحث معنوی و دینی از کانال های استانی و برخی موارد دیگر از برنامه های حوزه معنویت است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18961
اخبار مرتبط

نظرات شما