کارشناس مسائل سیاسی:

وزارت خارجه ایران باید سفیر آلمان را احضار کند/ آلمان تابعی از آمریکا و صهیونیزم جهانی است

صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در خصوص اتباع خود حتماً باید بااقتدار بیشتری رفتار کند گفت: در خصوص اسدالله اسدی دیپلمات دستگیرشده در آلمان باید سفیر آلمان به وزارت خارجه فراخوانده شود.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: با توجه به بن بست هایی که آمریکا در حوزه مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی با ایران به وجود آورده متأسفانه به نظر می رسد مجموعه ای از هم پیمانان اروپایی خودشان را هم وارد این بن بست کردند و مجموعه مقاومت از جمله جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار می دهند.

وی تأکید کرد: رفتارهای اخیر دولت آلمان هم در حوزه تروریست اعلام کردن حزب الله لبنان هم در همین راستا است تروریست اعلام کردن حزب الله به عنوان بخشی از جامعه لبنان که به صورت قانونی در حال فعالیت سیاسی و اجتماعی است و یکی از همکاران و یاران مستحکم نظام سیاسی و ارتش لبنان از طرف آلمان در راستای اهداف آمریکا است.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان در دوران کرونا مهمترین اقدامات را در خصوص مقابله با کرونا و جلوگیری از شیوع کرونا انجام داد اما آلمان این گروه را تروریست اعلام کرد.


آلمان تابعی از آمریکا و صهیونیزم جهانی است

صدرالحسینی تصریح کرد: جسارت هایی که دولت آلمان در مورد اتباع جمهوری اسلامی ایران انجام داده و اتهاماتی که به آنها زده است نشان دهنده این است که دولت آلمان علی رغم ظاهر مستقلی که از خود نشان می دهد تابعی از آمریکا و صهیونیزم بین الملل است.

استاد دانشگاه ادامه داد: مشاهده کردیم برخی از اقداماتی که دولت آلمان در همین هفته های اخیر انجام داد باعث خوشحالی نتانیاهو شد و نتانیاهو به دولت آلمان تبریک گفت.

وی افزود: به نظر می رسد جمهوری اسلامی در خصوص اتباع خودش حتماً باید با اقتدار بیشتری رفتار کند و در این رابطه در خصوص اسدالله اسدی دیپلمات دستگیر شده در آلمان باید سفیر آلمان به وزارت خارجه فراخوانده شود و موجبات اعتراض دولت ایران به وی اعلام شود.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: باید حمایت های لازم از اتباع ایرانی در کشورهای خارجی بل اخص اروپا و در حال حاضر در آلمان در دستور کار وزارت خارجه قرار بگیرید.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف وزارت خارجه هر کشور حمایت از اتباع آن کشور در کشورهای دیگر است.

استاد دانشگاه ادامه داد: ایران باید به شکلی که قوانین بین الملل به وزارت خارجه اجازه می دهد از این قوانین برای حمایت از اتباع خودش استفاده کند.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/19227
اخبار مرتبط

نظرات شما