کارشناس دینی:

خانواده ها نقش مهمی در خداگرایی و خداباوری افراد جامعه ایفا می کنند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان به صورت فطری خداگرا است، گفت: در این میان خانواده ها نقش مهمی در خداگرایی و خداباوری افراد جامعه ایفا می کنند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله بیات در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که خانواده ها می توانند در این زمان ها انجام بدهند افزایش بُعد معنوی و دین داری افراد خانواده است.

وی ارتباط انسان با خداوند را مورد توجه قرار داد و ادامه داد: ارتباطات انسان با خداوند در مراحل مختلفی قابل بررسی است و  باید آسیب هایی که در ارتباط با خداوند وجود دارد، را شناسایی و برطرف کنیم.

بیات با بیان این که اولین مرحله ارتباط انسان با خداوند خداگرایی است، تاکید کرد: انسان ها به صورت فطری خداگرا هستند به طوری که خداوند در وجود انسان پایگاهی به نام فطرت قرار داده که انسان را به سمت تعالی و وجود مقدس می کشاند.

وی ادامه داد: انسان در مرحله اول ارتباط با خداوند خداگرا است و به سوی خداوند گرایش دارد و این موضوع حکایت از این دارد که یک منبع مقدس وجود دارد که انسان در این دنیا به آن گرایش دارد.

معاون گروه روانشناسی و ارتباطات دانشگاه قرآن و حدیث  تاکید کرد: به عنوان مثال ما زمانی که تشنه هستیم گرایش و تمایل به خوردن آب داریم این نشان می دهد که چیزی به نام آب وجود دارد که ما به آن گرایش داریم.

وی با بیان این که انسان بعد از خداگرایی به سمت خدایابی می رود، تصریح کرد: برای همین موضوع است که انسان به دنبال یافتن خدا بوده و یکی از آسیب هایی که در مرحله خدایابی می افتد این است که انسان در یافتن خداوند مرتکب اشتباه نشود

بیات خاطر نشان کرد: بنابراین باید گفت در ارتباط انسان با خداوند،  انسان به صورت فطری خداگرا است و مرحله دوم خدایابی است که  به بُعد معنوی ما برمی گردد که در این میان نهاد خانواده می تواند در آن نقش مهمی داشته باشد.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/19548
اخبار مرتبط

نظرات شما